Strona główna 0_Slider Lokomotywa Tuwima wjechała w Dzień Dziecka na tory Muzeum Kolejnictwa. Wiersz recytowało...

Lokomotywa Tuwima wjechała w Dzień Dziecka na tory Muzeum Kolejnictwa. Wiersz recytowało blisko 200 dzieci

0

Dokładnie 170 uczniów szkoły podstawowej w Dzień Dziecka znakomicie bawiło się przy nieśmiertelnym wierszu Juliana Tuwima. „Lokomotywa” wjechała na tory Muzeum Kolejnictwa w Jaworzynie Śląskiej, a w rolę maszynisty i przewodnika wcielił się wrocławski aktor Tomasz Marszałek.

Lokomotywa z czterdziestoma wagonami zagościła w polskiej literaturze w 1938 roku i blask rytmicznego wiersza, napisanego piękną polszczyzną, nie słabnie. Kolejne pokolenia z zapałem recytują historię wyładowanego po brzegi pasażerami i towarami pociągu. Entuzjazmu nie zabrakło także dzieciom z jaworzyńskiej podstawówki, które wspólnie z nauczycielami i dyrektorem Krzysztofem sołtysem otworzyły interaktywną wystawę w Muzeum Kolejnictwa.

Pracownicy muzeum z ogromną kreatywnością wymyślają atrakcje dla najmłodszych. Bohaterem Dnia Dziecka był już parowóz Tomek z lubianej dziecięcej animacji. Tym razem na małych gości czeka prawdziwa lokomotywa z pięcioma wagonami, w których znalazły się zwierzęta i przedmioty oraz pasażerowie z wiersza Tuwima. Każde dziecko ma także możliwość wspólnego recytowania „Lokomotywy” z aktorem, którego głos został zarejestrowany na elektronicznym nośniku.

Dzisiaj dzieci na żywo zabrał w poetycką podróż wrocławski aktor Tomasz Marszałek. Dzieci były znakomicie przygotowane i bez problemu recytowały wiersz, a dodatkową frajdę sprawiły gesty, które do deklamacji dodał prowadzący zabawę.

Po recytacji dzieci mogły zajrzeć, co znalazło się w wagonach. Gościom towarzyszyli pracownicy muzeum z dyrektorką Katarzyną Szczerbińską-Tercjak oraz legendą tego miejsca, maszynistą i kustoszem Zbigniewem Gryzgotem.

Wystawę będzie można oglądać do września.

/asz/

Poprzedni artykułStrefa Niskich Ciśnień. Plenerowy koncert w Świdnicy
Następny artykułPanele słoneczne – jak działają i czy warto na nie dziś stawiać?