Strona główna Artykuł sponsorowany Oprogramowanie medyczne do gabinetu i przychodni

Oprogramowanie medyczne do gabinetu i przychodni

0

Idąc do lekarza zwykle nie zastanawiamy się, jak wygląda proces rejestracji, czy gdzie wpisywane są informacje na temat naszej wizyty. Chcemy poznać stan naszego zdrowia i możliwości jego poprawy. To zrozumiałe. Jednak na co dzień nie zdajemy sobie sprawy, jak ogromnie ważną rolę w procesie naszej obsługi odgrywa oprogramowanie medyczne.

Rejestracja pacjenta
Dzięki niemu dział odpowiedzialny za rejestrację pacjentów nie tylko szybko znajduje naszą wirtualną kartotekę, ale również jest w stanie zapisać nas na pierwszy wolny termin do konkretnego lekarza. Wśród funkcjonalności najpopularniejszych rozwiązań informatycznych jest m.in. aplikacja do rezerwacji wizyt online. Dzięki niej możemy nie tylko założyć konto przez Internet i zapisać się do wybranego lekarza, ale również otrzymać z odpowiednim wyprzedzeniem przypomnienie o wizycie wraz z możliwością jej potwierdzenia, przesunięcia na inny wolny termin lub rezygnacji z wizyty.

Elektroniczna Dokumentacja Medyczna
To tylko jeden z wielu przykładów, dzięki którym nowoczesne placówki medyczne są w stanie funkcjonować jednocześnie szybciej i sprawniej. Innym przykładem jest chociażby sama wizyta u lekarza. Pokolenie urodzone przed 2000 rokiem z pewnością pamięta jeszcze zeszyty pacjentów, które były uzupełniane odręcznie podczas wizyty. Postęp technologiczny, cyfryzacja i zmiana przepisów sprawiły, że w tym momencie wszystkie informacje na temat pacjenta zapisywane są w formie elektronicznej. Elektroniczna Dokumentacja Medyczna (w skrócie EDM) pozwala na szybszą obsługę pacjenta, błyskawiczny dostęp do przebiegu jego chorób i zastosowanych wskazówek leczenia. Co więcej, dzięki regularnemu tworzeniu kopii zapasowych, zapisane dane nie zostaną w całości utracone, co mogło mieć miejsce w przypadku zalania zeszytu lub jego zaginięcia.

Telemedycyna
W czasie pandemii koronawirusa z pewnością wielokrotnie zdarzyło się nam skorzystać z teleporady. W nowoczesnych gabinetach lekarskich i przychodniach lekarz nie dzwoni z własnego telefonu lub telefonu stacjonarnego. Jego komputer lub tablet posiada odpowiednie oprogramowanie, dzięki któremu może łączyć się z pacjentem za pomocą czatu, rozmowy telefonicznej z ukrytym numerem przychodzącym lub połączenia wideo. Dla bezpieczeństwa obu stron rozmowy są nagrywane i zapisywane w chmurze, dzięki czemu w razie konieczności, można je ponownie odsłuchać lub przeczytać.

Oprogramowanie w gabinecie stomatologicznym
Odpowiednie oprogramowanie, a precyzyjniej jego zakres funkcjonalności, ma ogromne znaczenie w przypadku świadczenia np. usług stomatologicznych. Dobry program stomatologiczny cechuje się przede wszystkim czytelnym diagramem zębowym, błyskawicznym sprawdzaniem statusu ubezpieczenia pacjenta poprzez system eWUŚ, możliwością weryfikacji historii leczenia, w tym także możliwością załączania zdjęć RTG zębów i innych niezbędnych plików. Dzięki temu pacjent nie musi ze sobą zabierać jakichkolwiek dokumentów, a stomatolog nie traci czasu na ich każdorazowe przeglądanie. Po stronie osób prowadzących gabinet dentystyczny, poza wyżej wymienionymi, oprogramowanie medyczne w sposób w pełni zautomatyzowany rozlicza gabinet z NFZ oraz pozwala na zarządzanie magazynem i automatyczne zamawianie odpowiednich produktów gdy ich stan zbliża się do wyznaczonej granicy.

Aurero
Jako pacjenci zwykle nie zdajemy sobie sprawy na temat wskazanych wyżej przedsięwzięć, które każdego dnia usprawniają procesy w ośrodkach medycznych. Nie zastanawiamy się dlaczego tworzy się kolejka do rejestracji, albo dlaczego tak długo trwa wizyta w gabinecie, dopóty sami do niego się nie dostaniemy. Jeżeli zauważymy, że proces przebiega niezbyt sprawnie, zawsze możemy grzecznie napomknąć personelowi medycznemu lub menedżerowi odpowiedzialnemu za zarządzanie danym ośrodkiem zdrowia, że warto byłoby zainwestować w odpowiednie oprogramowanie medyczne. Godnym polecenia oprogramowaniem jest Aurero.

Aurero bowiem, to polskie oprogramowanie medyczne, które w sposób kompleksowy pozwala zarządzać wszystkimi procesami zachodzącymi w prywatnych i państwowych podmiotach ochrony zdrowia. Co więcej, istnieje możliwość bezpłatnego wypróbowania jego działania przez przychodnię lub gabinet przez okres 14 dni. Jest to wystarczająco długi czas, aby móc w pełni zapoznać się z funkcjonalnością narzędzia i podjąć decyzję o chęci jego wdrożenia.

/Artykuł sponsorowany/

Poprzedni artykuł35 zakażonych koronawirusem w świdnickim „Latawcu”. Zmniejszono liczbę łóżek dla chorych na COVID-19
Następny artykułSzukają wolontariuszy do punktu szczepień na świdnickim lodowisku