Strona główna 0_Slider Kierowcy przeklinają stan przejazdu kolejowego na krajowej “trzydziestce piątce”. Na remont trzeba...

Kierowcy przeklinają stan przejazdu kolejowego na krajowej “trzydziestce piątce”. Na remont trzeba jeszcze poczekać [FOTO]

4

Do połowy roku mają zostać zlikwidowane utrudnienia na przejeździe kolejowym na drodze krajowej nr 35, między Pszennem a Marcinowicami. Na wyboistą nawierzchnię przejazdu, którego remontem nie zajęto się do tej pory w ramach rewitalizacji linii kolejowej łączącej Świdnicę z Sobótką i Wrocławiem, w ostatnim czasie coraz częściej skarżą się zmotoryzowani.

Przypomnijmy, na nieczynnej przez 20 lat linii kolejowej nr 285 prace związane z rewitalizacją rozpoczęły się 2 lata temu. Inwestycja za 217 mln zł mln realizowana jest przez spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe. Na odcinku z Wrocławia do Świdnicy w sierpniu 2020 roku została otwarta dla ruchu towarowego trasa Sobótka Zachodnia – Świdnica. Na tym odcinku został położony nowy tor, a także odnowiono blisko 30 obiektów inżynieryjnych, w tym 6 mostów i 3 wiadukty. Obecnie prace torowe prowadzone są na odcinku Wrocław – Sobótka Zachodnia. Zakończenie prac umożliwiające wznowienie ruchu kolejowego na odcinku Świdnica – Wrocław przewidziano na koniec 2021 roku.

W ramach kolejowej inwestycji zajęto się również przebudową lub budową nowych przystanków osobowych, a także wymianą nawierzchni na przejazdach kolejowych, w tym drogowo-torowymi krzyżówkami na ulicach Westerplatte i Bystrzyckiej w Świdnicy, o remont których przez długie miesiące apelowali zmotoryzowani. Teraz problemem coraz częściej wskazywanym przez kierowców jest przejazd kolejowy na ruchliwej drodze krajowej nr 35 – między Pszennem a Marcinowicami.

Jak tłumaczy inwestor odpowiadający za rewitalizację linii kolejowej łączącej Świdnicę z Wrocławiem, na likwidację uciążliwości trzeba będzie jeszcze trochę poczekać. – Na przejeździe przewidziano wykonanie wymiany nawierzchni drogowej. Wzmocniona zostanie też jej wytrzymałość – tłumaczy Bohdan Ząbek ze spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Zanim jednak wykonawca będzie mógł przystąpić do przebudowy przejazdu, konieczne jest dokonanie stosownych uzgodnień związanych z wprowadzeniem tymczasowej organizacji ruchu. Zakładane prace remontowe będą bowiem wiązały się z częściowym zajęciem pasa drogowego i związanym z tym wprowadzeniem ruchu wahadłowego lub objazdów. – Prace powinny zostać zakończone do połowy roku – deklaruje Ząbek.

/mn/