Strona główna Artykuł sponsorowany Jak wypromować restaurację? Sposoby na reklamowanie lokalu gastronomicznego

Jak wypromować restaurację? Sposoby na reklamowanie lokalu gastronomicznego

0
Nawet w przypadku pięknie przystrojonego lokalu gastronomicznego, w którym wyśmienite dania przygotowywane są przez wykwalifikowanego szefa kuchni z najwyższej jakości składników, konieczne jest opracowanie skutecznej kampanii marketingowej. Za pomocą reklamy możliwe staje się dotarcie do szerokiego grona odbiorców, budowanie pozytywnego wizerunku i zwiększenie sprzedaży. Promować restaurację warto na różne sposoby – sięgając po marketing zarówno tradycyjny, jak i internetowy. Można wtedy liczyć na uzyskanie pożądanych efektów i to stosunkowo szybko. Jak w takim razie skutecznie reklamować swój lokal gastronomiczny?
Zacznij od tradycyjnego marketingu restauracji
Jeśli do restauracji ma przychodzić wielu klientów, trzeba najpierw się im pokazać. Bardzo łatwo o przeoczenie restauracji, jeśli nie jest ona dobrze oznakowana i nie ma nawet szyldu reklamowego. Istotne będzie to, aby lokal wyróżniał się na tle pozostałych budynków, przykuwał wzrok już z daleka, zachęcał do odwiedzenia. W przeciwnym razie mogą wręcz pojawić się problemy z jego odnalezieniem, bazując wyłącznie na adresie. Świetnie sprawdzi się szyld na płycie PCV lub kaseton świetlny – najlepsze wrażenie robią jednak neony. Zaleca się także postawić przed wejściem do restauracji potykacz z zestawami lunchowymi lub kartę menu na stojaku, aby zaprezentować dania dnia i poinformować o promocjach, wydarzeniach itd. Za pomocą takiej zewnętrznej karty menu możliwe staje się zachęcenie potencjalnego klienta do odwiedzenia lokalu.

Kolejną formą reklamy będą ulotki restauracji, szczególnie jeśli dostępna jest usługa dowozu do klienta. Można też skorzystać z usługi kolportażu ulotek. W pobliżu lokalu mile widziana będzie reklama wielkoformatowa, przykładowo w postaci banneru na ogrodzeniu. Sposobem na promowanie restauracji może być także cykliczna organizacja wydarzeń i aktywny udział w życiu lokalnej społeczności.

Do dyspozycji są także reklamy w radiu, lokalnej prasie i telewizji – w tym wszystkim wesprzeć może agencja mediowa. Warszawska Grupa Mediowa oferuje zdecydowanie korzystniejsze ceny zakupu przestrzeni reklamowych u wydawców w całej Polsce, zapewniając optymalizację kosztów i dotarcie do konkretnych grup docelowych.

Jak reklamować restaurację w internecie?

Strona www
Marketing tradycyjny warto połączyć z reklamą w restauracji w Internecie. Pozwoli to na dotarcie do zdecydowanie szerszego grona potencjalnych klientów, budowanie pozytywnego wizerunku, a także nawiązanie stałej relacji. Najlepszym rozwiązaniem będzie założenie firmowej strony internetowej. Musi być ona atrakcyjna, zawierać wszystkie niezbędne informacje o lokalu. Należy umieścić na niej przede wszystkim dane kontaktowe, mapę z dojazdem, menu, aktualne promocje, galerię zdjęć.

Content marketing
Warto prowadzić firmowego bloga, na którym będą zamieszczane aktualności i wartościowe wpisy – takie jak ciekawostki, porady, czy inne treści oddające charakter lokalu i grupy docelowej. Pomoże to w kreowaniu wizerunku eksperta w swojej branży i firmy zaangażowanej w lokalne wydarzenia.

Social media
Nie można zapomnieć o ogromnym potencjale drzemiącym w mediach społecznościowych. Warto je wykorzystać do promowania swojego lokalu gastronomicznego i zacieśniania relacji. Najpopularniejsze są portale takie jak Facebook Instagram i YouTube.

SEO i SEM
Istotne w przypadku strony internetowej jest to, aby była ona dobrze zoptymalizowana i pozycjonowana – dobór odpowiednich słów / fraz kluczowych to podstawa. Działania SEO mają na celu zwiększenie rozpoznawalności marki i pozyskania ruchu na stronie, tak aby możliwe było poznanie naszej restauracji. Pozycjonowanie strony warto wspomóc płatnymi reklamami Google ADS – a wszystkim tym zajmie się dla Ciebie profesjonalna agencja marketingowa.

/Artykuł sponsorowany/