Strona główna Artykuł sponsorowany Jak znaleźć czas na aktywność fizyczną?

Jak znaleźć czas na aktywność fizyczną?

0

Codzienne obowiązki, praca zawodowa, opieka nad dziećmi – to wszystko pochłania tyle czasu, że w napiętym harmonogramie dnia ciężko jest znaleźć miejsce na aktywność fizyczną. Ale wszyscy wiemy, że jest ona niezbędna do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Dlatego nadmiar obowiązków nie powinien być przyczyną rezygnacji z wysiłku fizycznego. Nawet w napiętym harmonogramie można wygospodarować chwilę na ćwiczenia fizyczne.

Treningi ułatwi posiadanie własnego sprzętu do ćwiczeń
Treningi wcale nie muszą odbywać się na siłowni i nie muszą trwać godzinę. Równie skuteczne są też krótkie trwające 10 minut serie wykonywane kilka razy w ciągu dnia. Do takich treningów z pewnością zachęci posiadanie własnego sprzętu do ćwiczeń takiego, jak np. rower stacjonarny kupiony w marbo-sport.pl, orbitrek czy stepper.

Warto choć na chwilę odłączyć się od mediów
Zastanówmy się, ile czasu spędzamy na oglądaniu ulubionych seriali, programów telewizyjnych, przeglądaniu stron internetowych, na rozmowach przez telefon. Jeśli wyłączymy media na pewien czas, zyskamy cenne minuty, które możemy poświęcić na ćwiczenia fizyczne.

Jeśli jednak nie potrafimy całkowicie odłączyć się od telewizora czy Internetu, trenujmy podczas przerw reklamowych lub włączmy kanał z ćwiczeniami i wykonujmy je wraz z trenerem. Ćwiczyć można także podczas oglądania ulubionego serialu. Dzięki temu trening będzie wydawał się mniej intensywny i krótszy.

Gimnastyka poranna doda energii na cały dzień
Ćwiczenia wykonywane w godzinach porannych przynoszą mnóstwo korzyści, dodają energii na cały dzień, regulują apetyt. Warto wstać kilkanaście minut wcześniej niż zazwyczaj i wykonać poranną gimnastykę. Taka gimnastyka przynosi lepsze efekty niż poranna kawa.

Rezygnacja z dojazdu do pracy
Jednym ze sposobów na regularną aktywność fizyczną w ciągu dnia jest rezygnacja z dojeżdżania do pracy czy do szkoły. Jeżeli mieszkamy blisko miejsca pracy czy nauki, wybierzmy szybki marsz.

Osoby dojeżdżające komunikacją miejską daleko mogą wysiąść dwa przystanki wcześniej i pokonać ten kawałek pieszo. Samochód też można zaparkować dwie ulice dalej i przejść się kilka minut. Na zakupy również wybierzmy się pieszo.

Spacery
Niezależnie od pory roku warto wybierać się na spacery z rodziną. Już 30 minut spaceru wpływa korzystnie na nasze samopoczucie, dotlenia i hartuje organizm, wzmacnia odporność, pozwala spalić zbędne kalorie.

/Artykuł sponsorowany/