Strona główna Artykuł sponsorowany Jak w czasie pandemii zredukować koszty związane w wynajmowaniem biura? Najkorzystniej wybierając...

Jak w czasie pandemii zredukować koszty związane w wynajmowaniem biura? Najkorzystniej wybierając biuro wirtualne

0

W dobie pandemii koronawirusa, rozwiązaniem chyba najpilniej poszukiwanym przez większość przedsiębiorców jest to, pozwalające redukować koszty. Do stałych zobowiązań każdej firmy należą m.in. opłaty za wynajem biura. Czy można obniżyć i ten koszt? Zdecydowanie tak. Obecnie wiele ofert dotyczących wynajmu powierzchni biurowych zawiera zredukowane stawki opłat, czy też dopuszcza możliwość renegocjacji umowy. Jednak jednym z korzystniejszych rozwiązań są biura wirtualne. Gdy zapotrzebowanie na przestrzeń biurową spada, a większość pracowników firmy pozostaje w domu, by pracować zdalnie, opcja przejścia na wirtualne biuro wydaje się rozsądnym posunięciem.

Wirtualne biuro – co to jest?
Wirtualne biuro to w największym skrócie wynajęcie adresu pod firmę, który będzie widniał w oficjalnej dokumentacji dotyczącej założenia i prowadzenia działalności gospodarczej. W tym przypadku wynajmujemy rzeczywistą przestrzeń biurową, jaka znajduje się pod konkretnym adresem, jednak korzystamy z niej jedynie na zasadzie outsourcingu. W ten sposób możemy uniknąć wyższych opłat za tradycyjny wynajem biura. W sytuacji, w której nie przebywamy fizycznie w biurze, a pracę wykonujemy w zaciszu własnego domu – jak obecnie w dobie epidemii koronawirusa – takie rozwiązanie niesie ze sobą szereg zalet.

Na jakie biuro wirtualne warto się zdecydować? Większość dostępnych na rynku propozycji w tym zakresie oferuje biura wirtualne z usługami odbioru i rejestracji korespondencji, czy też z usługami obsługi linii telefonicznej wraz z obsługą asystencką. Dobre oferty dokładają do tego np. możliwość fizycznego skorzystania z sali konferencyjnej i pełną obsługę spotkania biznesowego (obecnie z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa i reżimu sanitarnego). Decydując się na wynajem adres pod firmę, warto z pewnością wybrać ten prestiżowy i rozpoznawalny, który dodatkowo pozytywnie wpłynie na wizerunek naszej firmy. Dla przykładu, na https://www.omnioffice.pl/  biura wirtualne proponowane są pod trzema atrakcyjnymi adresami w centrum Warszawy. Dysponując jednym z nich z pewnością łatwiej będzie wzbudzić zaufanie kontrahentów, czy nawet zdobyć nowych. Adres firmy pojawia się bowiem nie tylko na dokumentacji, czy korespondencji, ale także na wizytówce Google, czy na firmowej stronie internetowej.

Wirtualne biuro – jakich korzyści dostarcza w czasie epidemii?
Jeśli poszukujemy sposobu na zredukowanie firmowych kosztów, a działalność naszej firmy przynajmniej przez jakiś czas nie będzie stacjonarna, zamiana tradycyjnego biura na te wirtualne może okazać się strzałem w dziesiątkę. W tym przypadku możemy bowiem prowadzić firmę bez wychodzenia z domu i konieczności dojazdów, oszczędzając zarówno pieniądze, jak i czas.

Wirtualny adres sprawdzi się zarówno w przypadku początkujących przedsiębiorców, jak i już istniejących na rynku firm, które aktualnie nie potrzebują biura stacjonarnego. Epidemia zatrzymała wiele osób w domach, a praca zdalna stała się codziennością. Po co zatem wynajmować biuro, z którego i tak nie będziemy fizycznie korzystać? Poza korzyściami czysto ekonomicznymi, wirtualne biura zapewniają obecnie większe bezpieczeństwo (kontakty społeczne zostają mocniej ograniczone), pozwalają skorzystać z obsługi sekretariatu, czy też zapewniają dostęp do nowoczesnego zaplecza technicznego. Rozwiązaniem szczególnie istotnym w czasie epidemii jest także możliwość skorzystania z pomocy w zakresie wysyłki oraz zamówienia kuriera. Warto przeanalizować dostępne oferty, bowiem wiele z nich to kompletne rozwiązanie. Nie tylko na czas epidemii.

/Artykuł sponsorowany/