Planujesz wprowadzić na rynek swój nowy produkt? Niezależnie od tego czy prowadzisz kampanię świadomościową czy produktową, musisz odpowiedzieć sobie na kilka podstawowych pytań, na które będą kluczowym krokiem do sukcesu Twojej firmy. Akademia PR Commplace podpowiada, czym kierować się przy wyborze swoich działań.
Przemyśl każdy kolejny krok – czas na pytania
Wszystkie niezbędne kroki, które powinieneś podjąć podczas długofalowej strategii, powinny odpowiadać na szereg pytań. Mają one na celu wyselekcjonowanie odpowiedniej grupy odbiorców oraz precyzyjnych działań, które pozwolą na pełne wykorzystanie dostępnych narzędzi, wybranych do wykonania wszystkich przedsięwzięć marketingowych. Jeśli pytania te będą trafnie postawione, a odpowiedzi dokładne i przemyślane, firmie będzie o wiele łatwiej dokonać odpowiednich kroków w stronę sukcesu kampanii.
Jakie jest otoczenie marketingowe Twojej firmy?
Pierwszym pytaniem a zarazem zadaniem, które Twój dział marketingu powinien wykonać to prześledzenie otoczenia marketingowego firmy. Takie działanie pozwala na poznanie najnowszych trendów, zmian i nastrojów, jakie panują w danych grupach docelowych marki. Firma zapobiegnie w ten sposób wielu błędom, które mogłyby się wydarzyć, jeśli otoczenie marketingowe nie zostałoby zbadane. Wszelkie czynniki zewnętrzne, które go dotyczą, mają wpływ na powodzenie planowanej kampanii. Takie przeskanowanie otoczenia pozwala na wybranie spośród dostępnych narzędzi tych najbardziej dostosowanych do swoich grup docelowych. Stwarza to możliwość obsługi klientów na najwyższym poziomie i zaoferowanie im czegoś nietuzinkowego, co będzie idealnie spełniało ich aktualne potrzeby. Więcej o rodzajach otoczenia marketingowego i ich filarach przeczytasz w artykule https://commplace.pl/blog/otoczenie-marketingowe-i-jego-znaczenie-dla-biznesu/.
Czego nie chcą a potrzebują Twoi klienci?
Wiele firm przy planowaniu swoich kampanii marketingowych, jako wyznacznik działań przyjmują to, czego najbardziej oczekuje ich grupa docelowa. W tym przypadku bardziej liczy się „chcę”. A czy zastanawiałeś się czasem czego konsumenci potrzebują? Tym właśnie zajmuje się marketing masowy, który odnosi się do produktów niezbędnych w codziennym życiu. Charakteryzuje się szeroką ekspozycją marki i działaniami skierowanymi do wszystkich. Nie są to produkty lub usługi, które dokładnie wyselekcjonowały swoją grupę docelową, ponieważ firmy je oferujące, chcą osiągnąć maksymalną liczbę sprzedaży. W tym przypadku, kiedy produkt nie jest z grupy „dostępnych dla wybranych”, wyróżnienie go spośród wielu dostępnych na rynku może być problematyczne. O tym, jakie są skuteczne sposoby na marketing masowy, przeczytasz w https://commplace.pl/blog/marketing-masowy-kiedy-moze-byc-skuteczny/.
Co interesuje Twoich klientów?
Kolejnym krokiem jest wzbudzenie zainteresowania klientów. Nie jest to takie proste, jednak pomaga w tym kampania teaserowa. Nazywana inaczej kampanią pre-launch, stosowana jest zanim wprowadzi się dany produkt na rynek. Jest ona doskonałą sztuką wzbudzania zainteresowania w taki sposób, aby odbiorcy chcieli dowiedzieć się o nim jeszcze więcej. Im bardziej wymyślna kampania, tym bardziej zaintryguje grupę docelową. Pamiętaj jednak, że musi ona dotyczyć tego, co najbardziej może zainteresować klientów w Twoim produkcie. Takie zaciekawienie ich swoim pomysłem przed wprowadzeniem produktu na rynek, może spowodować znaczny wzrost konsumentów, kiedy już produkt będzie dostępny. Okaże się on bowiem wyczekany, a jego przetestowanie będzie elementem tego zabiegu. Więcej na temat kampanii teaserowej przeczytasz na blogu Commplace w artykule https://commplace.pl/blog/kampania-teaserowa-czyli-co-intryguje-klientow/.
Jak pomyślnie wprowadzić produkt na rynek?
Ostatnie pytanie dotyczy kolejnego kroku, czyli wprowadzenia produktu na rynek. Zatem jak zrobić to pomyślnie, aby osiągnąć maksymalną sprzedaż i odnieść sukces? Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna. Istnieje bowiem wiele strategii, które pozwalają pomyślnie wprowadzić produkt na rynek i zapoznać go z konsumentami. Launch produktu jest jedną z tych strategii. To zaplanowany i przemyślany proces próby wprowadzenia produktu na rynek, który opiera się o kilka podstawowych założeń, m.in. zrozumienie potrzeb klienta, projekt produktu, testowanie go, odpowiednią strategię marketingową i reklamową oraz dobór wyselekcjonowanych narzędzi. Launch produktu to strategia, która w zależności od rodzaju oferty, zawsze będzie nieco inna. Określa ona bowiem szereg działań, które dobrze przeprowadzone, mogą zagwarantować sukces, niezależnie od wielkości marki. Więcej na temat launch’u produktu dowiesz się w https://commplace.pl/blog/launch-produktu-z-gwarancja-sukcesu/.
/Artykuł sponsorowany/