Strona główna Artykuł sponsorowany Meble biurowe – fotele i krzesła dla pracowników i klientów

Meble biurowe – fotele i krzesła dla pracowników i klientów

0
Fotele biurowe to meble przeznaczone głównie dla pracowników wykonujących swoje zadania przy biurkach, stołach i ladach oraz w pozycji siedzącej. Nierzadko spędzają w niej nawet kilka długich godzin, narażając się w ten sposób na dolegliwości bólowe kręgosłupa, nóg czy nawet rąk. Pracodawca dbając o komfort swoich podwładnych powinien więc zapewnić im odpowiednie fotele o ergonomicznej budowie. Ale to przecież nie jedyne osoby, które korzystają z firmowych krzeseł.
Kontorsstol LANCASTER plommon

Siedzenia dla klientów i kontrahentów
W takim samym stopniu z foteli korzystają również klienci załatwiający swoje sprawy w firmach, poważni kontrahenci, zewnętrzni współpracownicy, inwestorzy itp. Zadbanie o to, by podczas nawet krótkiej wizyty mieli komfortowe warunki do siedzenia, to absolutny obowiązek nie tylko ze względów praktycznych, ale i wizerunkowych. Dobór krzeseł dla klientów wygląda jednak nieco inaczej niż w przypadku mebli dla pracowników. Przede wszystkim ze względu na czas korzystania z fotela przez pojedynczą osobę – zwykle jest to zaledwie kilkanaście lub kilkadziesiąt minut w porównaniu z kilkoma godzinami, jakie w fotelu spędza pracownik. Dlatego krzesła przeznaczone dla klientów nie muszą być regulowane, chociaż powinny zachowywać jak najwyższą ergonomię.

Krzesła w salach konferencyjnych
Specyficznym rodzajem pomieszczenia, gdzie krzesła odgrywają dużą rolę, są sale konferencyjne. W zdecydowanej większości przypadków firmy stawiają tam na klasykę i uniwersalizm – tradycyjne metalowe krzesła z siedziskiem z gąbki i materiałowym obiciem. W salach konferencyjnych ze względu na niewielkie rozmiary pomieszczenia często stosuje się też krzesła plastikowe lub metalowe z opcją składania, które później łatwo też przechowywać. I choć takie rozwiązanie nadal się sprawdza, to dlaczego nie pójść dalej i nie zapewnić użytkownikom takiej sali jeszcze większej wygody? Kluczem do sukcesu, jakim jest komfort siedzenia, okazuje się dobrze wyprofilowane oparcie oraz podłokietniki. Elementy te powinny zapewniać ciału odpowiednią pozycję z lekko wysuniętymi biodrami i wyprostowanymi plecami.

Fotele przy stanowiskach obsługi
Tam, gdzie kontakt na linii pracownik-klient jest bezpośredni, a więc w biurach, salonach sprzedaży, gabinetach prawniczych, medycznych, kosmetycznych, w punktach obsługi itp. wyposażenie takich miejsc w wygodne krzesła jest konieczne do ich prawidłowego działania. Nie zawsze jednak muszą być to tradycyjne fotele z miękkimi zagłówkami, wyprofilowanymi oparciami czy skórzanym siedziskiem skrzypiącym przy każdym ruchu. W trendach wyposażenia wnętrz postulowanych chociażby przez sklephttps://www.ajprodukty.pl/meble-biurowe/krzesla-biurowe/6205400.wf widać coraz szersze tendencje do nowoczesnego podejścia. Zamiast plastikowych krzeseł można zastosować ergonomiczne fotele lub pufy. Zamiast ich drewnianych odpowiedników – metalowe krzesła z regulowanymi oparciami i siedziskami. W firmach, gdzie przestrzeń do obsługi klienta jest bardzo ograniczona, dobrze sprawdzają się też krzesła składane, które okazują się również nieodzowne w przypadku zebrań konferencyjnych czy wewnętrznych szkoleń.

/Artykuł sponsorowany/

Poprzedni artykułOdeszła Teresa Słupianek, harcerka, Honorowa Obywatelka Świdnicy
Następny artykułZmarł Wojciech Pszoniak, jeden z najznakomitszych polskich aktorów