Od wtorku, 1 września wprowadzone zostaną zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej w Świdnicy. Polegać one będą na m.in. na skróceniu czasu przejazdu i obsłudze większego obszaru na określonych trasach. Dwie nowe linie autobusowe nr 9 i 13 oraz modyfikacje na liniach: 1, 6 i 30 – to usprawnienia, które mają na celu przede wszystkim poprawę obsługi komunikacyjnej w mieście.
Najważniejsze zmiany:
Linia nr 1 będzie obsługiwała dotychczasowe połączenia na trasie ul. Strzelińskia – E. Plater – Strzelińska z opcjonalnym wydłużeniem biegu do Komorowa przez Słotwinę. Zastępuje tym samym likwidowaną linie nr 2. Pasażerowie podróżujący do i z Komorowa zachowają dotychczasową liczbę kursów uzyskując dodatkowo możliwość bezpośredniego połączenia z dalszymi rejonami miasta (dolna Świdnica) bez konieczności przesiadania się.
Linia nr 2 zostaje zastąpiona przez wybrane kursy linii nr 1.
Linia nr 4 zostaje zastąpiona przez wybrane kursy linii nr 6.
Linia nr 6 zachowuje dotychczasową trasę przejazdu na terenie miasta na trasie E. Plater – Kopernika – Wokulskiego. Przejmuje także obsługę rejonu dzielnicy Kolonia oraz podmiejskiego przejazdu do Pszenna (w wybranych kursach linia 6 E. Plater- Pszenno). Zastępuje likwidowaną linie nr 4. Pasażerowie dotychczasowej linii nr 4 kończącej obecnie bieg na pl. Św. Małgorzaty uzyskają możliwość podróży jednym autobusem do wszystkich osiedli miasta bez przesiadek oszczędzając czas i koszt dodatkowego biletu.
Linia nr 7 pozostaje bez zmian.
Nowa linia nr 9 stanowić będzie połączenie Osiedla Młodych, osiedla Zawiszów, Centrum i dzielnicy przyległej do Szpitala Latawiec. Pasażerowie uzyskają skrócony czas przejazdu z osiedla Zawiszów do szpitala, w porównaniu z istniejącymi liniami „pięćdziesiątek”. Uzupełni także linię nr 6 zwiększając częstotliwość połączeń z Osiedla Młodych na osiedle Zawiszów i do centrum. Liczba kursów pozwoli na bezproblemowy dojazd do wybranych części miasta w szerokim zakresie godzin.
Linia nr 10 pozostaje bez zmian.
Linia nr 12 pozostaje bez zmian.
Nowa szybka linia nr 13 połączy Osiedle Młodych, osiedle Zawiszów i strefę przemysłową w dzielnicy Kolonia. Przeznaczona jest dla pracowników mieszkających na wymienionych osiedlach i dojeżdżających do zakładów pracy w okolicy ul .Wokulskiego. W głównej mierze trasa przebiegać będzie po drodze DK-35 skracając czas dojazdu linią 6 z 30 do 19 minut, na odcinku E. Plater – Wokulskiego.
Linia nr 30 będzie miała nieznacznie zmodyfikowaną trasę przejazdu przebiegającą wzdłuż ulicy Śląskiej. Zmiana ta pozwoli na skrócony czas przejazdu linii na terenie miasta, pozwalając na szybszy dojazd do miejscowości na terenie Gminy Świdnica. Umożliwi to dodatkowo obsługę przystanku na ul. Słowiańskiej we wszystkich kursach.
Linia nr 41 pozostaje bez zmian.
Linia nr 43 pozostaje bez zmian.
Linie nr 50 i 52 większość kursów będą rozpoczynać i kończyć na przystankach przy ulicy Kopernika. W związku z wydłużeniem kursów linii nr 6 do ul. Wokulskiego tylko wybrane kursy linii 50 i 52 dojeżdżać będą do strefy przemysłowej w celu obsługi pasażerów na kursach pracowniczych.
Linia nr 60 pozostaje bez zmian.
– Przeprowadzono analizę, w której wzięto pod uwagę trzy warianty zmian w sieci świdnickiej komunikacji miejskiej. Uwzględniła ona przede wszystkim kluczowe rozwiązania w zakresie zmian tras wpływających na ograniczenie wielkości wozokilometrów. Weryfikowane i oceniane były nie tylko aspekty związane z prognozowaną zmianą wielkości pracy eksploatacyjnej, ale także kryteria pozaekonomiczne dotyczące parametrów i atrakcyjności oferty przewozowej, czyli dostępność komunikacyjną, bezpośrednie połączenia oraz wspólną, systemową częstotliwość kursowania – dodaje Małgorzata Lubandy, dyrektor Wydziału Transportu Urzędu Miejskiego w Świdnicy.
/UM w Świdnicy/