Strona główna 0_Slider Koszmarny stan przejazdów kolejowych. Jest data zakończenia prac

Koszmarny stan przejazdów kolejowych. Jest data zakończenia prac

6

Już od kilku miesięcy zmotoryzowani poruszający się ulicami Westerplatte oraz Bystrzycką irytują się stanem przejazdów znajdujących się na trasie rewitalizowanej linii kolejowej łączącej Świdnicę z Sobótką i Wrocławiem.

Przypomnijmy, oba przejazdy znajdują się na trasie rewitalizowanej za blisko 200 mln złotych linii kolejowej nr 285. Prace w ramach tej inwestycji na dobre ruszyły we wrześniu 2019 roku i okazały się problematyczne zwłaszcza dla kierowców przemieszczających się ruchliwą ulicą Westerplatte. – Od długiego czasu męczymy się na przejazdach kolejowych, rozgrzebanych i pozostawionych ku utrapieniu zmotoryzowanych, ale także i pieszych. Pieszych pod względem unoszącego się kurzu. Czy ten koszmar kiedyś się skończy? Od czasu kiedy stan tej niby budowy uległ znacznemu pogorszeniu naddaję drogi, aby tylko ominąć felerne inwestycje – mówiła już w czerwcu jedna z mieszkanek Świdnicy.

W sprawie przejazdów monitowała na początku czerwca Służba Drogowa Powiatu Świdnickiego. 18 sierpnia dyrektor Marek Olesiński otrzymał odpowiedź, przygotowaną przez kierownika kontraktu Janusza Kanię:

W odpowiedzi na pismo z dnia 5.06.2020 r w sprawie zakończenia robót na przejazdach w ciągu linii kolejowej nr 285 i 771 w Świdnicy przez ul. Westerplatte i ul. Bystrzycką informuję że , uzgodnienia z Wykonawcą robót dotyczące zamiany płyt przejazdowych są na ukończeniu, jak również trwa koordynacja wraz z uzgodnieniem jej w regulaminach ruchu prac na ul. Bystrzyckiej. W miejscu tym przez ulicę przebiegają dwa tory dwóch różnych linii (linii 285 do Świdnicy Kraszowice i linii 771 do Świdnicy Miasta). Linia 771 w tym miejscu jest objęta zadaniem rewitalizacyjnym , natomiast odcinek linii 285 do Świdnicy Kraszowice został zlecony firmie DOLKOM w ramach odrębnego przedsięwzięcia. Na szczeblu robót drogowych (wykończeniowych , płyty, asfalt itp. ) nastąpiła koordynacja prac natomiast firma Dolkom musi jeszcze zrealizować roboty związane z wymianą toru w zamknięciu całodobowym całego przejazdu, o co aktualnie czyni starania ( nie da się wymienić szyn połówkowo). W tej chwili planowane zakończenie wszystkich robót na obydwu przejazdach planowane jest do 20.09.2020r.