Strona główna Bez kategorii Jak zalety opakowań z tworzyw sztucznych wykorzystuje branża spożywcza?

Jak zalety opakowań z tworzyw sztucznych wykorzystuje branża spożywcza?

0

Odpowiednie zabezpieczenie produktu – od momentu powstania do chwili umieszczenia na sklepowej półce – jest obowiązkiem producenta. Opakowania z tworzyw sztucznych są lekkie, ale wytrzymałe, łatwe do transportowania i recyklingu. A co najważniejsze – są w stanie skutecznie zabezpieczyć produkt przed działaniem czynników zewnętrznych. Dzięki temu znalazły zastosowanie w wielu branżach: medycznej, farmaceutycznej czy spożywczej.

Branża spożywcza stawia na trwałość i bezpieczeństwo
Opakowania polipropylenowe i polistyrenowe charakteryzują się dużą odpornością na działanie różnych substancji o odczynie kwasowym i zasadowym. Zabezpieczają żywność przed drobnoustrojami i chronią łatwo psujące się produkty, nie zmieniając ich smaku czy właściwości.

Służą m.in. do przechowywania i transportu wyrobów mleczarskich (np. kefirów, jogurtów), lodów czy wyrobów garmażeryjnych (np. mięsnych i rybnych przekąsek). Gwarantują bezpieczeństwo żywności przez całą drogę od producenta do konsumenta. Po zużyciu mogą zostać przetworzone i ponownie wykorzystane. Dlatego tak ważne jest ich odpowiednie sortowanie.

Tworzywo sztuczne cechuje również duża plastyczność, co pozwala nadać mu dowolny kształt np. w procesie termoformowania. Firmy takie jak Stark Partner, specjalizujące się w wytwarzaniu opakowań polipropylenowych, wykorzystują nowoczesne technologie, aby usprawnić proces produkcji i poszerzyć asortyment.

Na przykład producenci lodów mogą skorzystać z gotowych produktów: kuwet polistyrenowych o pojemności pięciu litrów, opakowań rodzinnych jedno- i dwulitrowych (gładkich lub karbowanych) oraz kubeczków, w których sprzedawane są lody impulsowe. Możliwe jest także stworzenie opakowań na indywidualne zamówienie. Z tak bogatej oferty mogą skorzystać zarówno duże przedsiębiorstwa zamawiające opakowania w ilościach hurtowych, jak i małe firmy o zasięgu lokalnym.

Dlaczego tak ważna jest etykieta produktu?
Opakowanie nie tylko zabezpiecza żywność w drodze do koszyka klienta. Jego zadaniem jest przyciągnąć wzrok konsumenta i nakłonić go do zakupu. W czasach, gdy sklepowe półki uginają się pod naporem produktów, o wyborze często decydują niuanse. Kolor i kształt pudełka. Logo ulubionej marki.

Zabawne hasło na wieczku. Dodatkowe udogodnienia (np. składana łyżeczka). Choć etykieta na opakowaniu pełni przede wszystkim funkcję informacyjną (musi zawierać m.in. nazwę produktu, nazwę i adres producenta, kraj pochodzenia, termin przydatności do spożycia, warunki przechowywania oraz wartość odżywczą), nie można nie docenić jej roli w procesie zakupowym.

Doskonale zdają sobie z tego sprawę nowoczesne przedsiębiorstwa, wykorzystując technologię IML (In MouldLabelling), która pozwala na połączenie opakowania z etykietą w trakcie jego powstawania. Otrzymany w ten sposób produkt w pełni nadaje się do recyklingu i pozwala producentowi błyskawicznie reagować na potrzeby klientów. Technologia IML pozwala m.in. szybko zmienić design opakowania lub wprowadzić na rynek produkt o nowym smaku.

/Artykuł sponsorowany/