Strona główna Wydarzenia Szukasz copywritera? Sprawdź, jakiego wykonawcy nie wybierać

Szukasz copywritera? Sprawdź, jakiego wykonawcy nie wybierać

0

Szukasz copywritera? Podjęcie odpowiedniej decyzji o zatrudnieniu właściwego copywritera może być świetną inwestycją dla Twojej firmy. Źle wybrany copywriter straci nie tylko Twój czas i pieniądze, ale i może zachwiać wizerunkiem Twojego biznesu.

Na co zwrócić uwagę przed zawarciem współpracy? Czym cechuje się dobry copywriter i jak rozpoznać taką osobę?

Dlaczego poszukujesz copywritera?
Copywriter to osoba, która odpowiada za tworzenie treści na potrzeby nowych mediów. Dotyczy to całej gamy różnych tekstów: artykułów blogowych, treści reklamowych, komunikatów prasowych, opisów produktów i kategorii dla sklepu internetowego i wielu innych.

Jeśli szukasz copywritera, zanim opublikujesz ogłoszenie, warto przemyśleć swoje oczekiwania względem przyszłego pracownika.

Zależy Ci na tekstach poradnikowych czy może potrzebujesz pomocy w prowadzeniu mediów społecznościowych? Wolisz zatrudnić copywritera na stałe do biura czy nie masz nic przeciwko temu, by pracował on dla Ciebie zdalnie? Dopiero po określeniu własnych potrzeb możesz przystąpić do zredagowania ogłoszenia i właściwych poszukiwań.

Poszukiwany copywriter – na co zwrócić uwagę przed zawarciem współpracy?
Gdy poszukujemy copywritera, musimy zwrócić uwagę przede wszystkim na portfolio osoby, którą zamierzamy zatrudnić. To najszybszy i najprostszy sposób, by zapoznać się z dotychczasową twórczością copywritera.

Dobry copywriter może się pochwalić współpracą z klientami z różnych branż, ale jednocześnie jest to też wyspecjalizowany autor, który ciągle dba o rozwój własnych kompetencji w wąskim zakresie tematycznym. W CV poszukiwanego copywritera mile widziane są np. szkolenia z SEO oraz kursy z marketingu internetowego, a w jego portfolio powinny znaleźć się teksty z tej samej lub zbliżonej tematycznie branży, w obrębie której chcesz zlecić treści.

Dobry copywriter – co go wyróżnia?
Dobry copywriter to osoba, która zrealizuje powierzone jej zlecenie starannie i zgodnie z wytycznymi. Poszukiwany copywriter wykona dla nas teksty, które odznaczają się dużą wartością merytoryczną, są łatwe w odbiorze, a zarazem odpowiednio zoptymalizowane zgodnie z zasadami SEO. Dobrego copywritera poznasz po tym, że wywiązuje się z ustalonego harmonogramu prac i oddaje teksty w terminie.

Gdy poszukujemy copywritera, powinniśmy zwrócić uwagę także na zaproponowane stawki oraz sposób rozliczania się za wykonane zlecenia. Dla wielu firm istotna jest np. możliwość wystawienia faktury VAT. Jeśli już na etapie wstępnych ustaleń dostrzegasz problemy z komunikacją lub też copywriter zaproponował niepoważne (zbyt niskie lub zbyt wysokie) stawki za zlecenie, to znak ostrzegawczy, by poszukać kogoś innego.

Szukasz dobrego copywritera? Sprawdź w Kuźni Treści!

/Artykuł sponsorowany/