Strona główna Wydarzenia Prowadzenie sklepu internetowego w modelu dropshipping – na czym polega?

Prowadzenie sklepu internetowego w modelu dropshipping – na czym polega?

0
Sprzedaż internetowa w formie dropshippingowej to coraz bardziej popularne rozwiązanie. Wiąże się ono z wieloma zaletami. Dzięki temu można bardzo łatwo i szybko stworzyć sklep internetowy, który będzie działał bez zarzutu na najwyższym poziomie. Warto wiedzieć czym dokładnie jest model dropshippingu i jakie korzyści wiążą się z jego wykorzystaniem.
Czym jest model dropishippingu?
Dropshipping to najbardziej popularne rozwiązanie dotyczące prowadzenia sklepu internetowego. Polega on na tym, że kompletowaniem i wysyłką zajmuje się producent lub dystrybutor. Idąc tym tropem można powiedzieć, że sklep internetowy odpowiada tylko za gromadzenie zamówień, płatności i przekazywanie nadawcy danych odbiorców poszczególnych wysyłek.

Sklep nie musi fizycznie posiadać produktów, które rozprowadza, co jest szczególnie ważne np. przy elektronice czy innym towarze wielkogabarytowym. Klient składa zamówienie za pośrednictwem witryny, jest ono przekazywane do dostawcy, który nadaje paczkę bezpośrednio do klienta. W takiej formie sklep zarabia na marży, która powstaje dzięki różnicom w cenie, w której został wystawiony towar, a tej w której towar jest dostępny u dystrybutora.

Dlaczego warto zdecydować się na prowadzenie sklepu w modelu dropshippingu?
Prowadzenie sklepu w formie dropshippingu wiąże się z wieloma zaletami. Przede wszystkim nie trzeba prowadzić swojego magazynu i ponosić kosztów za jego utrzymanie, a także za dostawy produktów od dystrybutora. Forma dropshippingu wyklucza też koszty dotyczące obsługi wysyłek. Nie trzeba też zatrudniać dodatkowych osób, które byłyby odpowiedzialne pakowanie paczek i ich wysyłanie.

Za minusa tego rozwiązanie można wskazać konieczność integrowania z systemem konkretnego dostawcy. Jednak w praktyce nie jest to jakiś duży problem. Jeżeli jednak wystąpi jakiś problem z przesyłką skutkami mogą być obciążone takie podmioty jak: sklep internetowy, firma kurierska, dostawca i klient.

Co warto wiedzieć o modelu dropshippingu?
Przede wszystkim warto wiedzieć, że prowadząc sklep w modelu dropshippingu przede wszystkim warto wiedzieć, że ceny konkretnych produktów zależne są od właścicieli sklepu. Jednak czasem dystrybutorzy zastrzegają sobie pewne zasady związane z wycenianiem towaru i promocjami. Przed nawiązaniem współpracy warto przeanalizować inne dostępne oferty.

Dzięki platformie CStore (o dropshippingu więcej informacji znajdziesz na stronie www.CStore.pl/sklep-dropshipping) możliwe jest sprzedawanie produktów z zagranicy, a także przesyłanie produktów do klientów zagranicznych. Jest to bardzo duże udogodnienie i możliwość rozwinięcia skrzydeł.

Warto zaznaczyć, że jeden sklep może obsługiwać kilku dystrybutorów. Jednak w takim wypadku każdy z zakupionych przez jednego klienta produktów, które pochodzą od rożnych dystrybutorów zostanie wysłany osobną przesyłką. Naturalnie zajdzie potrzeba zapłaty za każdą z przesyłek. Jednak istnieje możliwość bardziej komfortowego rozwiązania. Paczki przekierowane są najpierw do sklepu, a potem pakowane w jedną przesyłkę. W ten sposób nieznacznie wydłuży się czas realizacji, jednak dla niektórych jest to bardziej atrakcyjne rozwiązanie. Najlepszym rozwiązaniem jest skonsultowanie tej kwestii indywidualnie z każdym klientem i wypracowanie najlepszego rozwiązania dla każdego.

Model dropshippingu jest bardzo ciekawą alternatywą dla prowadzenia sklepu internetowego. Warto przemyśleć taką drogę i sprawdzić wszystkie możliwości przed rozkręceniem biznesu. W ostatnim czasie coraz więcej osób decyduje się na taki krok.

/Artykuł sponsorowany/