BLIK to system płatności mobilnych, którego operatorem jest Polski Standard Płatności. Za jego pośrednictwem właściciele smartfonów mogą płacić w sklepach internetowych i stacjonarnych, wypłacać i wpłacać gotówkę z bankomatów czy wykonywać błyskawiczne przelewy – również bez konieczności podawania numeru konta odbiorcy (wystarczy jedynie numer jego telefonu).
Z systemu BLIK mogą korzystać klienci banków, instytucji płatniczych i agentów rozliczeniowych współpracujących z Polskim Standardem Płatności. Wystarczy do tego jedynie smartfon z zainstalowaną aplikacją bankowości mobilnej jednej z trzynastu instytucji partnerskiej BLIK-a.
Aby dokonać płatności, wystarczy za jej pomocą wygenerować 6-cyfrowy kod, który następnie trzeba wpisać w terminalu płatniczym, bankomacie lub w odpowiednim polu na stronie e-sklepu. Po jego wprowadzeniu informacje o transakcji i jej kwocie pojawią się w aplikacji – należy je zatwierdzić, wpisując swój PIN. Cały proces zajmuje zaledwie kilkadziesiąt sekund. W przypadku płatności online ten czas można dodatkowo skrócić, wybierając przy pierwszej transakcji opcję „Zapamiętaj przeglądarkę”. Dzięki temu kolejnym razem wpisywanie 6-cyfrowego kodu nie będzie konieczne – jest to tzw. opcja „one click”.
System BLIK jest nie tylko wygodny i szybki, lecz także bezpieczny. Każdorazowo wygenerowany kod można wykorzystać jedynie przez 2 minuty. Konieczność potwierdzenia płatności w aplikacji dodatkowo zabezpiecza przed nieautoryzowanym użyciem.
Chcesz udostępnić swoim klientom bezpieczne, szybkie i wygodne płatności BLIK? W ramach swojego systemu płatności oferuje je operator BlueMedia. Więcej szczegółowych informacji znajdziesz na stronie: https://bluemedia.pl/oferta/platnosci/platnosci-online.
/Artykuł sponsorowany/