Standy, potykacze, makiety – materiały POSM mają niejedno oblicze, ale ten sam cel. Dzięki takiej formie reklamy marka nie tylko zyskuje uwagę konsumentów, ale także poprawia swoje wyniki sprzedażowe. Co stoi za skutecznością POSM i jak osiągnąć oryginalny efekt?
- Czym są materiały POSM?
- Oryginalne i efektywne materiały POSM
Czym są materiały POSM?
Materiały POSM, czyli point of sales materiał, to narzędzia reklamowe wykorzystywane w miejscach publicznych, aby zwrócić uwagę konsumenta na dany produkt czy też markę. Są one niezastąpione w sklepowych alejkach, a także na zewnątrz sklepu.
Do materiałów POSM zaliczamy przede wszystkim:
- broszury
- stojaki
- potykacze
- naklejki na półkach
- powiększone makiety produktów
Ustawione w odpowiednim miejscu, nie dają się nie zauważyć. Dobrze zaplanowana akcja marketingowa za ich pomocą, nie tylko zwiększa świadomość marki, ale także polepsza sprzedaż. Z tego powodu decyduje się na nie coraz więcej producentów, a kreatywność materiałów POSM jest coraz bardziej zaskakująca.
Oryginalne i efektywne materiały POSM
Materiały wspierające sprzedaż powinny przede wszystkim zaskakiwać pozytywnie konsumentów. Dzięki temu nie będą przypominały nachalnej reklamy. Zanim przejdziemy do warstwy wizualnej, warto omówić jeszcze ważniejszy aspekt, jakim jest ich umiejscowienie. Postawienie ich w nieodpowiednim miejscu może popsuć cały efekt, nad którym pracowaliśmy. Jakie stanowiska będą najgorsze?
Konsumenci nie lubią być witani reklamą już na dzień dobry. Dlatego odradza się ustawianie standów czy potykaczy już przy wejściu do sklepu. Co prawda reklama zostanie zobaczona przez wszystkich, ale wielu uzna ją za zbyt nachalną formę. Po drugie wybrane miejsce nie może stanowić problemu dla ruchu. Jeśli materiały POSM blokują przejścia lub ograniczają szerokość alejki, warto zastanowić się nad ich przeniesieniem. Inaczej osiągniemy efekt odwrotny od zamierzonego.
I wreszcie warto zastanowić się nad ich warstwą wizualną. Żeby materiały POSM były efektywne, muszą zaskakiwać odbiorcę. Dlatego warto postawić na oryginalność. Pomoże nam także współpraca z grafikiem, który dobierze odpowiednie barwy oraz kształty. Dobrze też, aby przekaz materiałów był zabawny lub odnosił do danej emocji, z którą identyfikują się nasi klienci. I jak zawsze kluczem pozostaje personalizacja produktu, dzięki czemu materiały POSM są lepiej odbierane przez konsumentów.
Nie od dziś wiadomo, że reklama dźwignią handlu. Dlatego warto korzystać z zalet kampanii marketingowej, która oddziałuje bezpośrednio na odbiorcę. Taką formą są chociażby materiały POSM. Dzięki przemyślanej warstwie wizualnej oraz zlokalizowaniu ich w odpowiednim miejscu, bez trudu trafimy do swojego klienta.
/Artykuł sponsorowamy/