Strona główna Wydarzenia Polityka szkoleniowa w czasie spowolnienia gospodarczego – ciąć wydatki na szkolenia?

Polityka szkoleniowa w czasie spowolnienia gospodarczego – ciąć wydatki na szkolenia?

0
Obejmująca już cały świat pandemia COVID-19 spowolniła gospodarkę w stopniu, z jakim nie przyszło nam jeszcze się mierzyć. Wiele biznesów już upadło, a to dopiero początek „dołka”, który jak na razie jest nieprzewidywalny pod względem skali czy czasu trwania. Jak więc w tej sytuacji podejść do kwestii szkoleń? Czy budżet szkoleniowy warto wykorzystać bez zmian, czy też może przeznaczyć go na inne cele?

Szkolenia w czasie kryzysu – czy warto?
Koronawirus z Chin postawił cały świat na głowie. Niektóre branże niemal z dnia na dzień prawie całkowicie się zatrzymały, inne odnotowują ogromne spadki obrotów. Wiele firm nie poradzi więc sobie bez poważnego cięcia kosztów. Kusząca może być więc wizja zrezygnowania ze szkoleń i relokacji przeznaczonego na nie budżetu. W końcu w czasach głębokiego spowolnienia gospodarczego są ważniejsze wydatki niż poszerzanie kompetencji pracowników. Czy jednak na pewno?

Eksperci sugerują, że właśnie ten czas jest jednym z lepszych na rozwój oraz inwestowanie w dobrze dobrane szkolenia i kursy, zwłaszcza że ich cena w czasie kryzysu z reguły jest niższa. Powrót do normalności z pewnością będzie się bowiem wiązał ze zwiększeniem konkurencji rynkowej. Ponadto wiele schematów naszego działania zostanie zmienionych raz na zawsze, dlatego warto już teraz popracować nad przystosowaniem się do nowej rzeczywistości. Widać to już wyraźnie w wielu dziedzinach, gdzie firmy w bardzo szybkim tempie starają się przenieść część działalności do sieci Internet i w niej oferować swoje produkty i usługi. Powoduje to znaczący wzrost zapotrzebowania na umiejętności z zakresu marketingu internetowego, social mediów czy prowadzenia działań reklamowych w wyszukiwarkach. Wiele firm musiało jednak zacząć od szybkiego szkolenia kadry w tych tematach. Na szczęście wiele szkoleń dostępnych jest online, np. na https://eventis.pl/szkolenia.

Jak przetrwać kryzys dzięki szkoleniom?
Eksperci nie zalecają z rezygnacji ze szkoleń, ale nie oznacza to jednak, że nie warto przyjrzeć się aktualnej polityce szkoleniowej firmy i wprowadzić w niej kilku zmian. Potrzeby określone kilka miesięcy temu najprawdopodobniej już się bowiem zdezaktualizowały. Obecnie warto stawiać na rozwój przede wszystkim w zakresie:

W najbliższych miesiącach i latach szczególnie ważna będzie bowiem innowacyjność, a także sprawne zarządzanie i silne przywództwo. Warto dostosować politykę szkoleniową do tych potrzeb i wybrać kursy, które je zrealizują. Ponadto nie należy rezygnować z rozwoju w kwestiach specjalistycznych, by zachować konkurencyjność.

– Oszczędności można dokonać, uważnie przyglądając się ofertom firm szkoleniowych i porównując je pod względem trafności, merytoryki oraz cen. To proste zasady, które pomogą przetrwać gorsze czasy i przygotować się na te lepsze w sposób, który szybko pozwoli nadrobić straty – mówi Anna Gajewska z portalu WeLearn.

Warto więc porównywać oferty szkoleń przy pomocy portali agregujących oferty szkoleniowe, aby z jednej strony dobrze wybrać szkolenie, a z drugiej strony zapewnić sobie w nim udział w atrakcyjnej cenie – bez porównania ofert różnych firm szkoleniowych może się okazać, że przepłacamy.

/Artykuł sponsorowany/

Poprzedni artykułOdzież ochronna i robocza – czym się różnią?
Następny artykułWstępne informacje o nowych przypadkach zakażenia SARS-CoV-2