Konduktorzy dolnośląskiego przewoźnika zostali wyposażeni w mobilne terminale do płatności bezgotówkowych. Od czwartku, 2 kwietnia są dostępne we wszystkich pociągach Kolei Dolnośląskich.
Możliwość płatności kartą lub telefonem w pociągach to dodatkowy środek bezpieczeństwa wprowadzony przez Koleje Dolnośląskie wobec zagrożenia koronawirusem. Obsługę wyposażoną w terminale można spotkać we wszystkich pojazdach dolnośląskiego przewoźnika.
Spółka pozyskała do dyspozycji drużyn konduktorskich 240 mobilnych terminali płatniczych. W efekcie każdy z konduktorów obsługujących podróżnych będzie miał do dyspozycji swój własny. Urządzenia były testowane w pociągach dolnośląskiego przewoźnika od początku lutego. Po trzymiesięcznej fazie testów miała zapaść ostateczna decyzja o ich wprowadzeniu na wyposażenie drużyn konduktorskich.
– Zdecydowaliśmy się przyspieszyć wdrożenie przyjmowania płatności bezgotówkowych przez naszych kierowników pociągów i konduktorów – wyjaśnia Bartłomiej Rodak, rzecznik prasowy Kolei Dolnośląskich. – Jednocześnie apelujemy do pasażerów o korzystanie z możliwości zapłaty za bilet kartą lub telefonem tak często, jak to tylko możliwe. Zależy nam żebyśmy wzajemnie minimalizowali ryzyko zakażenia koronawirusem – dodaje. Zaznacza
/Koleje Dolnośląskie, opr. mn/