Nie mamy sygnałów o zwolnieniach grupowych ani gwałtownego wzrostu liczby bezrobotnych. Czekamy, co się wydarzy na początku kwietnia i w kolejnych miesiącach – mówi Tadeusz Kotlarski, dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Świdnicy.
W ostatnich latach bezrobocie w powiecie świdnickim utrzymywało się w granicach 6%. W lutym zarejestrowanych było ok. 3,5 tysiąca osób bez pracy. – Nie jesteśmy w stanie przewidzieć, co się wydarzy. W ostatnich dniach dotarły do nas wnioski o rejestrację od osób powracających z zagranicy. Było ich dotychczas około 20 – informuje dyrektor i dodaje, że żadna firma nie zgłosiła zwolnień grupowych. – Myślę, że w pierwszej kolejności problem z utrzymaniem pracy będą miały osoby, zatrudniane jako pracownicy tymczasowi przez agencje. Trudno w tej chwili przewidzieć, jakie decyzje pracodawcy podejmą wobec obcokrajowców.
Dyrektor przypomina, że od 23 marca urząd do minimum ograniczył bezpośrednie kontakty z klientami. – Robimy wszystko, by zapobiec zakażeniu koronawirusem wśród pracowników. Wystarczy jeden przypadek, a cały urząd zostanie zamknięty. Dlatego apeluję, by korzystać z drogi elektronicznej i pocztowej. Przygotowaliśmy również specjalny spis telefonów do każdego z pracowników, z wyszczególnieniem zakresu zadań, którymi się zajmuje.
WAŻNE INFORMACJE:
Z urzędem można się kontaktować telefonicznie, poprzez e-mail, serwis praca.gov.pl lub platformę e-PUAP.
Korzystając z usług elektronicznych przez Internet możesz m.in.:
- znaleźć ofertę pracy: https://swidnica.praca.gov.pl/oferty-pracy
- przesłać pismo do urzędu, złożyć wniosek:
(wejdź w zakładkę – Inne pisma do urzędu)
- zarejestrować ofertę pracy:
https://www.praca.gov.pl/eurzad/index.eup#/inneSprawy/listaDokumentow?dest=OFERTY
- przesłać wniosek dot. oświadczenia o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi oraz zezwolenia na pracę sezonową cudzoziemca:
https://www.praca.gov.pl/eurzad/index.eup#/wyborSprawy/zatrudnianieCudzoziemcow
Aby skutecznie załatwić sprawę w urzędzie przy wykorzystaniu usług elektronicznych opisanych wyżej, musisz potwierdzić swoją tożsamość, np. za pomocą profilu zaufanego.
Jeżeli jednak nie posiadasz profilu zaufanego, to korzystając z usług bankowości elektronicznej oferowanych przez Twój bank, możesz w prosty sposób taki profil założyć bez wychodzenia z domu, gdyż Twoja tożsamość została już zweryfikowana przez bank.
W celu utworzenia profilu zaufanego po zalogowaniu się na stronie Twojego banku odszukaj sekcji dotyczącej zakładania takiego profilu.
Więcej informacji na stronie: https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany