Wydawałoby się, że w sprzedaży liczy się tylko towar. To właśnie produkty w główniej mierze są obiektami, na których skupiają swoja całą handlowcy. Jednak warto również zwrócić uwagę na inne elementy, które składają się na proces sprzedaży. Jest to m.in. marketing i odpowiednia reklama oraz sposób w jaki zapakowane są artykuły przeznaczone do sprzedaży.
Wyróżnij się!
Dawniej uważani, że opakowanie ma służyć głównie do transportu i przechowywania produktów. Dziś jest to ogromna broń w rękach marketingowców. Odpowiednio zaprojektowana etykieta potrafi znacząco podnieś sprzedaż produktu. Większość ludzi jest wzrokowcami, wybiera to co wyróżnia się na półce w sklepie, co jest po prostu atrakcyjne. Kształt, kolor, faktura, dodatkowe ozdobniki wpływają na podejmowanie decyzji. Dobrze zaprojektowane opakowanie podnosi jakość produktu w oczach konsumentów. Opakowania i etykiety kreują wizerunek produktów, klienci mają je postrzegać jako te luksusowe, a w przypadku artykułów spożywczych, jako smaczne i zdrowe.
Jakość materiału również ma znaczenie
Konsumenci są wymagający, dlatego należy skupić się nie tylko na wyglądzie, ale również na materiale. Opakowania, pudełka, czy butelki powinny być funkcjonalne i komfortowe w użytkowaniu, a coraz częściej nawet ekologiczne. Jeśli konsument zakupił produkt, a opakowanie podczas użytku uszkodziło się, przez co nie spełniło swojej funkcji, może to spowodować jego rezygnację z kolejnego zakupu. Oszczędzając na materiale, można szybko stracić lojalność klientów. Należy pamiętać, że opakowanie produktu jest niejako wizytówką firmy, dlatego warto zadbać o dobry wizerunek swojej marki.
O pomysłowych wykorzystaniach pudełek przeczytasz także tutaj: https://porady.org/organizer-na-kosmetyki-zrob-to-sam.
Opakowanie wpływa na emocje konsumentów
Klienci robią zakupy pod wpływem emocji. Mając do wyboru opakowanie produktu z napisem „żel pod prysznic” oraz inny z etykieta przedstawiającą pozytywne cechy produktu, wybiorą to drugie. Kiedy na butelce będzie widniał napis, mówiący o właściwościach relaksacyjnych, czy o zapachu, pod wpływem którego przypomnimy sobie beztroskie dzieciństwo, wybór będzie oczywisty. Rodzice, kierując się dobrem dziecka, wybiorą produkty oznaczone hasłem „dla dzieci” i przedstawiane jako zdrowe i smaczne. W trakcie projektowania opakowań, warto pamiętać właśnie o tym, że ludzie wybierają takie produkty, z którymi łączą się konkretne i pozytywne emocje.
Opakowanie sprzedaje produkt
Przemyślany wygląd opakowania oraz jego funkcjonalność sprzyja zwiększeniu sprzedaży. Pudełko jest pierwszą rzeczą, na która uwagę zwróci konsument. Dopiero następnym krokiem jest zapoznanie się ze składem i właściwościami produktu. Umiejętność odpowiedniego wzbudzenia emocji powoduje oczekiwaną przez sprzedawców reakcję klienta – zakup produktu.
Więcej o tym przeczytasz na https://packhelp.com.
/Artykuł sponsorowany/