W poniedziałek ruszą prace remontowe przy wiadukcie nad ulicą Śląską, realizowane w ramach modernizacji linii kolejowej ze Świdnicy do Sobótki i Wrocławia. Z tego powodu od 14 lutego kierowcy muszą przygotować się na objazdy, a pasażerowie świdnickiej komunikacji miejskiej na zmiany w kursowaniu kilku linii autobusowych. Utrudnienia mają potrwać 3 tygodnie.
– W poniedziałek, 10 lutego rozpoczną się prace związane z remontem wiaduktu kolejowego przy ul. Śląskiej. Ruch kołowy pod nim zamknięty zostanie w piątek, 14 lutego. Na czas prowadzenia robót zaprojektowano objazd ulicami: Słowiańską, Wałbrzyską, Polną Drogą, Sprzymierzeńców oraz Pionierów Ziemi Świdnickiej. Utrudnienia planuje się, że potrwają do 3 tygodni – informuje Magdalena Dzwonkowska ze świdnickiego magistratu. Według wcześniejszych informacji, zamknięcie przejazdu miało nastąpić już w poniedziałek.
W ramach remontu wiaduktu przewidziano m.in. zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji, konserwację łożysk, wymianę mostownic i nawierzchni, wykonanie schodów skarpowych, oczyszczenie podpór, uzupełnienie spoinowania kamiennych podpór, czy też oczyszczenie skarp.
Mapa objazdów:
W związku z planowanym remontem wiaduktu kolejowego przy ul. Śląskiej, od 14 lutego 2020 roku przewidywane są następujące zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej:
Linia | Kierunek | Przystanki wyłączone z obsługi | Trasa przejazdu po zmianach |
50 | Kopernika | Pionierów Ziemi Świdnickiej, Śląska – OSIR, |
Al. Niepodległości
Polna Droga Słowiańska. |
51 | Słowiańska | Śląska – OSIR
Słowiańska |
Przystanek przy ul. Pionierów Ziemi Świdnickiej końcowy |
52 | Wokulskiego | Śląska – OSIR,
Pionierów Ziemi Świdnickiej, |
Słowiańska
Polna Droga AL. Niepodległości |
53 | Kopernika | Słowiańska,
Śląska – OSIR |
Przystanek przy ul. Pionierów Ziemi Świdnickiej początkowy |
Przypomnijmy, w ramach kolejowej inwestycji rewitalizację przechodzi linia z Wrocławia Głównego do Świdnicy Przedmieście, a także krótki łącznik między stacjami Świdnica Przedmieście i Świdnica Miasto. Po zakończeniu remontu, pociągi będą mogły poruszać się na tym odcinku z prędkością 80-100 km/h.
Gruntowną przebudowę przejdą także przystanki między innymi w Sobótce, Szczepanowie, Marcinowicach, Pszennie, a także peron nr 1 na stacji Świdnica Przedmieście. W ostatnim przypadku, pod nadzorem konserwatorskim przeprowadzony zostanie remont drewnianej wiaty, natomiast na pozostałych przystankach planowane jest ustawienie nowych wiat i ławek.
W pierwszej kolejności przebudowie poddany został fragment od stacji Świdnica Miasto do Sobótki Zachodniej w celu zapewnienia dojazdu pociągów towarowych do podślężańskich kamieniołomów. W drugim etapie zmodernizowany zostanie odcinek łączący Sobótkę z Wrocławiem. Kolejarze planują zakończyć całą inwestycję do 30 grudnia 2020 roku.
/mn/