Strona główna 0_Slider Licealiści stworzyli grę planszową z Kościołem Pokoju w roli głównej

Licealiści stworzyli grę planszową z Kościołem Pokoju w roli głównej

0

”MISJA – Kościół Pokoju. Zachowaj (s)pokój” – taką nazwę nosi gra planszowa, której akcja rozgrywa się w świdnickim Kościele Pokoju. Autorami unikalnego projektu są uczniowie II LO im. Stefana Banacha w Świdnicy.

W  ostatni dzień stycznia 2020 roku, zdarzyło się coś, na co grupa młodzieży z Banacha czekała z niecierpliwością. Po kilku miesiącach od rozpoczęcia projektu dofinansowanego ze środków Ministerstwa Kultury I Dziedzictwa Narodowego nasza gra planszowa ujrzała światło dziennie. I trzeba przyznać, że pudełko z nazwą „ Gra planszowa o tym, jak zbudowano Kościół Pokoju w Świdnicy” robi wrażenie, bo jest estetyczne i ukrywa nasz autorski, oryginalny pomysł – podkreśla Mariola Mackiewicz, nauczycielka II LO, opiekunka projektu.

Tytuł gry: ”MISJA – Kościół Pokoju. Zachowaj (s)pokój” obiecuje bardzo wiele miłośnikom intelektualnych i przy tym interdyscyplinarnych rozrywek, a także zawiera sporo niespodzianek, a nawet wątków wręcz sensacyjnych. W przeciwieństwie do cyklu filmów z Tomem Cruisem ta mission z gry świdnickiej jest possible… O czym przekonali się pierwsi gracze, którzy w piątkowy wieczór w Centrum Informacji Turystycznej przy pl.Pokoju zasiedli do gry, a wśród nich: Bożena Pytel, Marta Miniewicz i Anna Motyka – koordynatorki tego niezwykłego projektu, ciało pedagogiczne z II LO w Świdnicy w składzie: Urszula Brzeźniak–Mirecka, Katarzyna Mamica-Pasternak – opisuje Mariola Mackiewicz i dodaje  – Najważniejsi są w tym wszystkim nasi uczniowie z Banacha , którzy z zapałem, sypiąc pomysłami i zadziwiając swoją wiedzą z wielu dziedzin, stali się autorami tej edukacyjnej gry: Zuzanna Czernicka z kl.IIc, Agnieszka Balant z kl.IIa, Martyna Czerniec, Anastazja Lato ( autorka rysunków ornamentów) i Joanna Cichocka z kl.IbG oraz bardzo liczna grupa z kl.Iap: Elżbieta Chodyniecka, Aleksandra Herbut, Barbara Klewecka, Małgorzata Leśniowska, Wiktoria Rychel, Julia Ogrodnik, Angelika Ślęzak, Adam Rycak, Bartosz Pasternak, zaś ILO reprezentował bardzo zaprzyjaźniony z nami i niezwykle kreatywny miłośnik gier wszelakich Piotr Mirecki. To utalentowane wszechstronnie gremium świetnie współpracowało, dotrzymywało terminów realizacji i zasłużyło na pochwałę. Zaś zaletami naszej gry są: jej walory edukacyjne (uczy i bawi), wysoka regrywalność (ma wiele wariantów, a więc nigdy się nie znudzi), zróżnicowany poziom trudności zadań (są ciekawe i zaskakujące) oraz to, że jest naszym lokalnym produktem. Prawdopodobnie nie ma drugiego obiektu sakralnego w Polsce, który promuje się w taki sposób – przez grę planszową.

Każdy uczestnik projektu otrzymał grę na własność i podziękowanie za udział w przedsięwzięciu. Wato było zmierzyć się z tak ciekawym zadaniem i działać na rzecz popularyzacji zabytku wpisanego na listę światowego dziedzictwa kultury UNESCO – podkreśla nauczycielka.

/opr. red./
Zdjęcia II LO w Świdnicy