Możemy oferować najlepszy produkt, mieć konkurencyjną cenę, a jednak biznes nie przynosi spodziewanych zysków. Problemem może być brak skutecznej reklamy. Marketing jest niezwykle ważny, czego dowodem może być skuteczność materiałów POS.
1.Czym są materiały POS?
2.Co składa się na materiały POS?
3.Ważne rozplanowanie
Jak dowodzą statystyki, prawie 2/3 decyzji o zakupie następuje w placówce handlowej, gdzie kuszą reklamy oraz nowy, lśniący produkt. Atrakcyjna prezentacja towaru to skuteczna droga do wysokiej sprzedaży. Jak reklamować się przy użyciu materiałów POS?
Czym są materiały POS?
Enigmatyczny dla niektórych skrót wywodzi się z angielskiego określenia „point of sale”, co w wolnym tłumaczeniu oznacza punkt sprzedaży. Materiały POS to rozwiązanie marketingowe znane od dawna i od lat przynoszące wymierne efekty w handlu. Ich popularność wynika z dwóch czynników. Po pierwsze są atrakcyjna dla klientów. Kolorowe arkusze z chwytliwymi hasłami przyciągają uwagę i nakierowują odwiedzających sklep na konkretny produkt. W treści materiałów POS mogą być wyróżnione wszystkie najważniejsze cechy towaru, jak cena, funkcjonalność czy wyjątkowa estetyka. Przy pomocy POS reklamować można praktycznie wszystko, wobec czego korzystają z tego przedstawiciele wszystkich branż.
Co składa się na materiały POS?
Materiały POS mogą mieć różne formy, choć każda z nich ma jeden cel – przyciągnąć klienta, zainteresować go na tyle, by zdecydował się na zakup towaru bądź usługi. Wśród najczęściej spotykanych materiałów POS wskazać można przede wszystkim ulotki. Krótkie broszury, które znajdujemy w skrzynkach pocztowych, a także w wielu miejscach, gdzie rozłożone są na blatach i stolikach, mają zwrócić uwagę na swoją treść. Zarówno między sklepowymi półkami, jak i podczas różnorakich wydarzeń, niemal każdego dnia natykamy się na roll-upy oraz standy, eksponujące jakieś produkty, usługi czy po prostu prezentujące daną markę. To skuteczny sposób na reklamę w miejscach, często odwiedzanych przez duże grupy ludzi, jak hale sportowe czy centra handlowe.
Ważne rozplanowanie
Rozstawienie materiałów POS to jedno, jednak również ważne jest zaplanowanie strategii marketingowej. Standy dobrze sprawdzają się przed głównym wejściem, zachęcając do odwiedzenia placówki handlowej. Roll-upy rozwinięte w dobrze oświetlonym miejscu również mogą przynieść nadspodziewanie dobre efekty reklamowe. Przedsiębiorcy, zamawiający materiały POS mają sporą dowolność względem rozmiaru, kształtu oraz treści reklamowych. W ten sposób można w pełni zindywidualizować swoje materiały marketingowe, wyróżniając się na tle konkurencji.
/Artykuł sponsorowany/