Strona główna Wydarzenia Projektowanie katalogów reklamowych – wszystko co musisz wiedzieć

Projektowanie katalogów reklamowych – wszystko co musisz wiedzieć

0

Każdy przedsiębiorca, który rozpoczyna swoją przygodę z biznesem, musi liczyć się z obowiązkami, jakie towarzyszą prowadzeniu własnej firmy. Jednym z najważniejszych elementów, które przyczyniają się, do prężnego prosperowania przedsiębiorstw na rynku jest marketing. Bez odpowiedniej koncepcji w działaniach reklamowych trudno marzyć o spektakularnym sukcesie. Reklama w Internecie czy telewizji to nic nadzwyczajnego, a co zatem z reklamą drukowaną? Katalogi reklamowe wbrew pozorom wciąż cieszą się sporą popularnością, a skutecznością przekazu wcale nie ustępują reklamom medialnym. Skuteczny katalog firmowy to katalog zaprojektowany z pomysłem. Jak to zrobić?

Folder reklamowy firmy – bliska interakcja z klientem
Coraz więcej osób wątpi w sens inwestowania w reklamy drukowane. Internet zawładnął niemal każdą sferą życia codziennego, co jest widoczne również w branży reklamowej. Marketing internetowy jest często określany jednym z najskuteczniejszych narzędzi w procesie promowania firmy. To nie oznacza jednak, że reklama drukowana odchodzi w zapomnienie. Projektowanie katalogów firmowych jest obecnie równie istotne jak dbałość o szatę graficzną strony internetowej firmy. Tworzenie folderów reklamowych za pośrednictwem drukarni internetowej OpenPrint.pl (adres drukarni https://www.openprint.pl/projektowanie-katalogow) pozwala nawiązać bliższy kontakt z klientem, który jest niezwykle ważny w kontekście budowania długoterminowych relacji.

Folder firmowy –  czego unikać?
Projektowanie katalogów firmowych wbrew pozorom nie należy do zadań, które można zaniedbać. Bądź co bądź, inwestycja w drukowane materiały reklamowe to stosunkowo spory wydatek, który powinien przynosić wymierne korzyści. Jednak wiele firm popełnia podstawowy błąd przedkładając ilość nad jakość tworzonych katalogów. Brak kompetencji czy zmysłu estetycznego będzie widoczny gołym okiem dla czytelnika katalogu, co z pewnością nie wpłynie korzystnie na wzrost zainteresowania oferowanymi usługami czy produktami. Folder firmowy to wizytówka firmy, dlatego warto o nią zadbać od A do Z.

Projekt folderu – jak powinien wyglądać?
Z uwagi na to, że katalogi firmowe pełnią funkcję zarówno informacyjną, jak i reklamową, ich zawartość powinna być wyważona i odpowiednio zaplanowana. Po czym poznać dobry katalog firmowy? Po przyciągającej oko oprawie graficznej oraz odpowiednim przygotowaniu merytorycznym. Zawartość tekstowa w katalogu firmowym jest ważna, jednak nie może przyćmiewać zdjęć czy grafiki. Estetyka dla grafika powinna być celem nadrzędnym – to właśnie estetyka najczęściej decyduje o skuteczności przekazu katalogu firmowego.

Projektowanie folderu firmy – szata graficzna
Katalog firmowy jako narzędzie reklamowe powinien charakteryzować się kilkoma cechami, dzięki którym siła przekazu będzie stała na odpowiednim poziomie. Jedną z cech decydujących o sukcesie katalogu jest z pewnością szata graficzna. Spójność i konsekwencja w wyborze grafiki świadczy o profesjonalnym podejściu do reklamy. Warto również pamiętać o kolorystyce zgodnej z logo firmy oraz samym znakiem towarowym, który powinien być widoczny dla czytelnika.

Projektowanie folderu firmy – zdjęcia
Nie samą grafiką katalogi firmowe stoją, dlatego warto zwrócić uwagę na jakość publikowanych zdjęć. Zwłaszcza w przypadku, gdy zdjęcia przedstawiają oferowane produkty czy usługi – zdjęcia powinny wyróżniać się profesjonalizmem i wysoką rozdzielczością.

Projektowanie folderu firmy – tekst
Każdy poważny katalog firmowy musi zawierać proporcjonalną ilość tekstu do zdjęć. Ilość tekstu nie może przytłaczać czytelnika – zbyt duże nagromadzenie słów zniechęca do dalszej lektury. Warto również przywiązać większą wagę do jakości publikowanego tekstu – slangi reklamowe powinny być oryginalne i utożsamiać się z profilem firmy. Liczy się również układ tekstu, rozmiar i rodzaj czcionki, a także jej kolor.

/Artykuł sponsorowany/

Poprzedni artykułMa Świdnica, ma i Żarów. Jest kolejna lodówka społeczna
Następny artykułRusza drugi etap remontu „modliszówki”. Od piątku nowa organizacja ruchu i objazdy