23 września rozpoczął się Tydzień Przedsiębiorcy, realizowany przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych wspólnie z Państwową Inspekcją Pracy. Z tej okazji ekspertka ZUS dyżurowała w redakcji Swidnica24.pl, odbierając telefony od przedsiębiorców. – Na pomoc doradcy przedsiębiorcy mogą liczyć każdego dnia – zapewnia Monika Kamińska.
Jeżeli jest lub był problem w opłacaniu składek, pojawiły się zaległości do uregulowania w ZUS-ie, to warto się skontaktować z doradcą do spraw ulg i umorzeń, który podpowie jak rozwiązać problem – zachęca Monika Kamińska. – Jeżeli przedsiębiorca przewiduje, że w najbliższych miesiącach, w których terminy wymagalności składek jeszcze nie minęły, można wystąpić do ZUSu z wnioskiem o odroczenie płatności. Doradca pomaga w wypełnieniu dokumentów, podpowiada jak rozwiązać problem zajętego przez ZUS składnika majątkowego na poczet egzekucji.
Doradca podpowiada także, jakie dokumenty są niezbędne do rozpatrzenia wniosku o raty lub umorzenie. Warto wiedzieć, że wnioski o umorzenie są rozpatrywane na podstawie art. 28 ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych z 13 października 1998 roku, natomiast wnioski o raty i odroczenie na podstawie art. 29 tejże ustawy.
W świdnickim oddziale ZUS-u z doradcami można rozmawiać w każdy dzień powszedni od 8.00 do 14.00, dzwoniąc na numery: 74 6497615 lub 516 817 919 oraz 74 6497617 lub 502 008 108. Doradcy urzędują w pokoju nr 114 (I piętro, siedziba ZUS w Świdnicy przy ul. Saperów 29).
/red./