Strona główna Temat dnia Pokonaj stres na warsztatach MINDFULNESS – pierwsze zajęcia GRATIS!

Pokonaj stres na warsztatach MINDFULNESS – pierwsze zajęcia GRATIS!

0

Jak zatrzymać się w pędzącym świecie, natłoku zadań i obowiązków? Jak wyzwolić się ze spirali stresów i lepiej radzić sobie z niepokojącymi myślami i emocjami? Co to znaczy żyć uważnie? Jak zadbać o swoje ciało i zdrowie? Tego wszystkiego można dowiedzieć się i nauczyć na warsztatach mindfulness.

Happy mindful single mother doing morning exercises in yoga pose with kid daughter playing at home, smiling young mom having fun practicing meditation relaxing on stress free weekend with child girl

8 maja w Świdnicy rozpocznie się po raz drugi ośmiotygodniowy Trening Redukcji Stresu oparty na Uważności. Zajęcia poprowadzi psycholog oraz nauczyciel mindfulness. Wcześniej, 26 kwietnia w godz.18.30 – 20.30 odbędzie się bezpłatna sesja „zerowa” dla osób, które zastanawiają się, czy wziąć udział w treningu lub po prostu interesują się tematyką uważności. Na spotkaniu będzie można dowiedzieć się więcej o kursie, zadać pytania i przetestować wybrane techniki mindfulness, czyli doświadczyć uważności na sobie.

Bycie mindful – bycie uważnym – oznacza pamiętanie o tym, aby obserwować, na co kierujemy naszą uwagę. Na kursie niejako gimnastykujemy nasz umysł, żeby widział przejrzyście i wyraźnie to, co dzieje się wewnątrz nas (nasze myśli, emocje, doznania fizyczne) i wokół nas (zachowania i wydarzenia). Zaczynamy  rozumieć jak działa umysł, a także dostrzegać swoje nieświadome nawyki, które często jeszcze bardziej napędzają spiralę stresu.

Jako ludzie radzimy sobie ze stresem sięgając po różne strategie. Jednak nie wszystkie z nich są konstruktywne, jak unikanie, wypieranie, przesadne analizowanie, kontrolowanie, czy nadmierna ekspresja emocji. Dzięki technikom mindfulness (np. skanowanie ciała, medytacja oddechu, myśli i uczuć) uczestnicy kursu zaczynają widzieć rzeczy takimi, jakimi one są. Pracują z trudnymi uczuciami, myślami i dyskomfortem w sposób konstruktywny, zamiast uciekać od tych doświadczeń, krytykować się z ich powodu lub niepotrzebnie nakręcać się nimi.

W trakcie kursu doświadczamy w wyraźny sposób, że nasze emocje, to nie my sami; że nasze myśli, to nie my sami i że nie musimy reagować pod ich presją. Dzięki temu, na sytuacje stresowe możemy odpowiadać świadomie i bardziej skutecznie. Wiemy jak  uspokoić się, a nawet zrelaksować, gdy tego potrzebujemy oraz jak koncentrować się na bieżących wydarzeniach, na „tu i teraz”, przez co poprawia się jakość naszego życia.

Najczęstszymi efektami treningu opartego na uważności są:

    •  zauważanie swoich schematów myślowych, emocjonalnych, fizycznych oraz automatycznych reakcji i uwolnienie się spod ich władzy
    • reagowanie na sytuacje stresowe i problemy w spokojny i mądry sposób
    • uwolnienie się od nawyku zamartwiania, czarnowidztwa i gonitwy myśli
    • zwiększenie radości i satysfakcji z życia oraz zmniejszenie negatywnych nastrojów
    • uniezależnienie się od “wewnętrznego krytyka”
    • bycie obecnym w chwili bieżącej, w „tu i teraz”
    • podniesienie jakości relacji z innymi ludźmi
    • wychodzenie poza schemat, zauważanie nowych szans i wykorzystywanie ich
    • lepsze radzenie sobie z bólem fizycznym i bezsennością
  • głębsze dostrzeganie potrzeb ciała i organizmu, co sprzyja zdrowiu i dobremu samopoczuciu

Obecnie treningi mindfulness wykorzystywane są na całym świecie w pracy z osobami cierpiącymi z powodu stresów, lęków, obniżonego nastroju, nadwagi czy zaburzeń odżywiania oraz jako ścieżka rozwoju osobistego. Nie są terapią, choć mogą ją wspomagać. W Wielkiej Brytanii rekomendowane są jako metoda z wyboru w profilaktyce nawrotów depresji.

Chęć udziału w bezpłatnym spotkaniu można zgłaszać, wysyłając sms pod numer telefonu 535 410 986. Odbędzie się ono 26 kwietnia o godz. 18.30 w Świdnickiej Szkole Jogi na ulicy Zamkowej 9.

Pełen kurs mindfulness obejmuje 8 spotkań po 2,5 godziny (każda środa 18.30 – 21.00) oraz sześciogodzinny Dzień Uważności. Ponadto uczestnicy otrzymują podręcznik, nagrania CD, a także aplikację na telefon, ułatwiającą ćwiczenie uważności w domu. Dzięki współpracy organizatora kursu Mindful Presence z duńskim uniwersytetem w Arhus kursanci mogą wypełnić testy psychologiczne na początku i na końcu warsztatów oraz skorzystać z godzinnej sesji indywidualnej. Koszt treningu wynosi 600 zł.

Więcej informacji  i zapisy na pełen kurs Mindfulness w Świdnicy na stronie organizatora:

https://mindfulpresence.pl/kursy/

https://www.facebook.com/events/411012499711127/

/Artykuł sponsorowany/