Strona główna Wydarzenia Odpowiednio wyposażone biuro – niezbędne artykuły

Odpowiednio wyposażone biuro – niezbędne artykuły

0

Wyposażenie dzisiejszego biura obejmuje nie tylko wiele nowoczesnych mebli oraz funkcjonalnych urządzeń. Typowy sprzęt biurowy to komputery stacjonarne lub laptopy, a także drukarki, kserokopiarki i skanery. Oprócz nich w każdym biurze niezbędne są produkty eksploatacyjne do tych urządzeń oraz artykuły piśmiennicze używane na co dzień przez pracowników. Jednym z najbardziej użytecznych artykułów jest papier a4. Dobrze wyposażone biuro posiada kilkanaście ryz białego papieru, który przydaje się do wszelkiego rodzaju wydruków, umów, raportów, dokumentów formalnych raz planów czy konspektów.

Artykuły biurowe przydatne w każdym biurze
Każdy pracownik biurowy z pewnością niejednokrotnie używał karteczek na różnego typu zapiski, czyli tzw. post-it. Niektórzy nie potrafią nawet sprawnie pracować bez notatek umieszczonych na tych karteczkach. Poza tym biurach używa się zszywaczy, dziurkaczy oraz segregatorów, które zdecydowanie ułatwiają pracę z dokumentami, gdyż pozwalają je segregować i wkładać w odpowiednie miejsce. Ma to szczególne znaczenie w działach, w których wytwarza się mnóstwo różnych dokumentów, m.in. w działach księgowości i HR oraz w działach technicznych, których opracowuje się specyfikacje techniczne. Do tworzenia dokumentów w postaci papierowej wykorzystuje się zazwyczaj biały papier kserograficzny w formacie A-4.

Papier biurowy – podstawowy artykuł w każdym biurze
Papier w formacie A-4 to jeden z najbardziej popularnych artykułów zamawianych do pracy w biurze czy sekretariacie. Papier ksero występuje również w innych formatach, czyli wymiarach podawanych na opakowaniu w milimetrach. Format A-4 oznacza, że papier ma wymiary 210 x 297 mm. Format A-3 jest dwukrotnie dłuższy i wymaga urządzenia z odpowiednim podajnikiem do dużego arkusza. Istnieje także format papieru A-5, który jest o połowę mniejszy od standardowego formatu.

Poszczególne parametry papieru ksero
Papier ksero można zakwalifikować do jednej z trzech klas w zależności od jego jakości. Papier klasy A jest najlepszy, natomiast klasa B oznacza pośrednią jakość, a klasa C jest najbardziej ekonomiczna. Każdy papier wyróżnia się własnymi parametrami, takimi jak gramatura, grubość, nieprzezroczystość oraz gładkość, jasność i białość. Gramatura oznacza wagę jednego metra kwadratowego, a jej jednostką miarę jest g/m2. Grubość papieru kserograficznego wpływa na jego sztywność zginania i zazwyczaj wynosi 110 mikronów. Nieprzezroczystość to z kolei zdolność odbijania i pochłaniania światła, która zapewnia nieprzebijanie wydrukowanego czy zapisanego tekstu na drugą stronę kartki. Gładkość z kolei ma wpływ na jakość drukowanych dokumentów i im gładszy papier – tym lepiej prezentuje się na nim drukowany tekst, wykresy czy rysunki.

Użyteczne artykuły piśmiennicze
Każdy pracownik biura czy sekretariatu powinien zostać wyposażony w  długopisy, ołówki i zakreślacze, a także różnego typu notatniki, skoroszyty i zeszyty. Ponadto użyteczne bywają również koperty w kilku formatach i rodzajach, m.in. koperty bąbelkowe. W biurach projektowych przydatne są także linijki, cyrkle i rozmaite artykuły kreślarskie.

/Artykuł sponsorowany/