Pedagodzy specjalni z Miejskiego Przedszkola Integracyjnego nr 16 „Słoneczko” w Świdnicy w październiku w ramach Międzynarodowego Miesiąca Komunikacji Alternatywnej przeprowadzili zajęcia edukacyjne mające na celu poznanie innych niż werbalne systemów komunikacji. To kolejna inicjatywa, która pomaga w integracji dzieci i jest ogromnym kapitałem na przyszłość.
Dzieci nauczyły się rozpoznawać symbole określające przedszkole „Słoneczko” oraz pokazywać gestami Makaton nazwę przedszkola. Nauczyły się również śpiewać i pokazywać za pomocą gestów piosenkę o figurach geometrycznych oraz piosenkę „Lubię mówić z tobą”. Przedszkolaki poznały też alfabet Braille’a, sześciopunkt brajlowski oraz brajlowską maszynę do pisania. Podczas wyjątkowych zajęć dzieci oglądały rękoma elementarz do nauki brajla i rozmaite wypukłe obrazki – nie tylko je odczytując, ale też wyszukując między nimi różnice.
Każdy przedszkolak ze „Słoneczka” wie, że mówienie inaczej niż buzią jest bardzo trudne. Nie jest ważne, czy człowiek pisze na tablicy, wskazuje piktogramy, pokazuje gesty, czy też zapisuje i odczytuje wypukłe ślady. Najważniejsza jest możliwość porozumiewania się z innymi!
/opr. red./
Zdjęcia Miejskie Przedszkole Integracyjne nr 16 „Słoneczko”