Strona główna 0_Slider Most kolejowy w niebezpieczeństwie?

Most kolejowy w niebezpieczeństwie?

0

Głęboką wyrwę w nasypie przy moście kolejowym w świdnickiej dzielnicy Kraszowice zauważył jeden z czytelników Swidnica24.pl. Obiekt od wielu lat nie przechodził żadnych napraw i jest obecnie w opłakanym stanie. Co na to PKP PLK?

– Nasyp przy wiadukcie kolejowym w Kraszowicach jest najprawdopodobniej podmywany przez wodę. Z jednej strony nasypu powstaje wyrwa (jest tam już kilka tygodni i najwyraźniej nikt z kolei się tym nie interesuje), która ma już około 80cm głębokości. Wygląda to tak, że kratki betonowe wiszą w “w powietrzu” a pod nimi powstaje lej wyglądający jakby piasek z nasypu był wymywany od dołu – alarmuje pan Krzysztof.

– Dziękujemy czytelnikowi za przekazaną informację. Jednocześnie informujemy, że obiekt jest obserwowany. Na wrzesień zaplanowano remont mostu. Wykonamy prace za przeszło 1 mln zł – odpowiada rzecznik prasowy PKP PLK S.A. Mirosław Siemieniec. – Obecnie  opracowywane jest też studium wykonalności dla rewitalizacji linii kolejowej nr 285 na odcinku Wrocław Gł. – Świdnica Przedmieście wraz z linią nr 771 Świdnica Przedmieście – Świdnica Miasto, które określi zakres przyszłych robót. Prace budowlane związane z rewitalizacją z RPO rozpoczęłyby się w połowie 2019 r.

Przypomnijmy. 9 stycznia 2017 roku podpisane zostały umowy pomiędzy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A a Województwem Dolnośląskim na przeprowadzenie rewitalizacji odcinków linii kolejowych Wrocław Gł. – Świdnica i Legnica – Dzierżoniów Śląski.Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 285 na odcinku Wrocław Gł. – Świdnica Przedmieście wraz z linią nr 771 Świdnica Przedmieście – Świdnica Miasto” ma zapewnić sprawniejsze i krótsze podróże dzięki wyposażeniu linii w niezbędne urządzenia sterowania ruchem kolejowym, elektroenergetyki i telekomunikacji. Planowana jest również budowa nowych przystanków pod warunkiem uzyskania pozytywnej rekomendacji w studium wykonalności. Szacowana wartość projektu przekracza 166 mln zł.  Wkład UE  to 85% czyli prawie 115 mln zł. Studium wykonalności powstanie do roku 2019, a realizacja w trybie „Projekt i Budowa” potrwa do końca roku 2020.

Linia 285 wraz linią 771 od 2000 roku są zamknięte dla ruchu pasażerskiego.

/opr. asz/