– Spraw komunikacyjnych, które są utrapieniem kierowców i zawsze powodują w Starostwie Powiatowym w Świdnicy ogromne kolejki, niestety nie można załatwić przez internet – twierdzi mieszkaniec Świdnicy, któremu nie udało się przez zaufany profil na platformie EPUAP wymienić chociażby prawa jazdy. Jak odpowiada rzecznik prasowy świdnickiego starostwa, obsługa internetowa działa bez zarzutu, choć problematyczne może być samo logowanie.
Wdrożenie Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej, czyli ePUAP, miało ułatwić załatwienie wielu spraw i zmniejszyć kolejki w urzędach. Jak działa platforma w świdnickich urzędach?
Według czytelnika Świdnica24 przez internet i utworzenie zaufanego profilu na ePUAPa, nie jest możliwe złożenie wniosków i tym samym odciążenie kolejki w jednym z najbardziej obleganych wydziałach w Starostwie Powiatowym w Świdnicy. – Po sprawdzeniu na platformie EPUAP, okazuje się, że ze spraw komunikacyjnych, które są utrapieniem kierowców i zawsze w Starostwie Powiatowym w Świdnicy powodują wielkie kolejki, nie można przez ePUAP załatwić prawie żadnej. Do takich należą na przykład rejestracja pojazdu bądź zmiana dowodu rejestracyjnego – stwierdza mieszkaniec Świdnicy i pyta – dlaczego świdnickiego urzędy nie zintegrowały się z platformą ePUAP?
Jak odpowiada Piotr Dębek, rzecznik prasowy Starostwa Powiatowego w Świdnicy system został wdrożony i działa bez zarzutu. – Przez skrzynkę ePUAP, oczywiście nie wszystkie, ale można załatwiać sprawy w Starostwie Powiatowym. Przez internet możliwa jest m.in. wymiana prawa jazdy, wydanie wtórnika prawa jazdy czy wpis potwierdzający uzyskanie kwalifikacji wstępnej lub szkolenia okresowego – tłumaczy Piotr Dębek. Nie mniej jednak rzecznik prasowy świdnickiego starostwa przyznaje, że problemy mogą pojawiać z logowaniem na skrzynkę PUAP poprzez stronę www.epuap.gov.pl lub poprzez stronę Państwowej Wytwórni Papierów Wartościowych www.esp.pwpw.pl. – Mamy w planach, aby w niedalekiej przyszłości takie logowanie odbywało się z poziomu strony Starostwa Powiatowego w Świdnicy – mówi Piotr Dębek.
Niezaprzeczalnie jednak, mimo tych innowacji, w świdnickim starostwie kolejki nie znikają. – Aby rozładować kolejki przed Wydziałem Komunikacji wydłużyliśmy czas pracy samego wydziału oraz umożliwiliśmy umawianie się na wizytę przez internet, na konkretną godzinę – tłumaczy Piotr Dębek. – Istnieje także możliwość sprawdzenia aktualnego „obłożenia” samego wydziału i wybranie takiego momentu wizyty kiedy jest jak najmniej klientów. Linki do tych funkcji znajdują się na głównej stronie Starostwa – informuje.
Tekst: Agnieszka Nowicka