Świdnicka fabryka koncernu Colgate-Palmolive wciąż poszukuje nowych pracowników. Taką informację podał prezes zakładu podczas spotkania z prezydent miasta.
Z prawej prezydent Beata Moskal-Słaniewska
Fabryka pasty do zębów Colgate-Palmolive w Świdnicy oficjalnie została otwarta 1 lipca 2008 roku. Spółka deklarowała wówczas zatrudnienie minimum 400 osób i inwestycję rzędu 160 ml zł. Obecnie zakład zatrudnia ponad 700 osób, a na inwestycje w Świdnicy przeznaczono ponad 400 mln zł. Wizytę w zakładzie rozpoczęto od spotkania z dyrektorem, Alexandrem Akiamą oraz Patrycjuszem Mazurem, członkiem zarządu spółki, którzy przedstawili obecną sytuację fabryki, profil produkcji oraz plany rozwoju na najbliższe lata. Prezydent Beata Moskal-Słaniewska pytała o warunki pracy zatrudnionych osób, system wynagrodzeń i świadczeń socjalnych, a także o proces rekrutacji nowych pracowników.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z naszych pracowników w Świdnicy. To niezwykle zdolni ludzie, którzy tworzą świetnie zorganizowany zespół, dla którego nie ma rzeczy niemożliwych. To dzięki ich pracy możemy stale rozwijać nasz zakład i stawiać przed sobą nowe cele. W dalszym ciągu szukamy nowych pracowników poczynając od produkcji po pracę w biurze, na których czeka ciekawa i pełna wyzwań praca w międzynarodowej korporacji – mówi dyrektor zakładu Alexander Akiama.
W fabryce w Świdnicy produkowana jest pasta do zębów oraz płyny do płukania jamy ustnej. Prezydent Świdnicy, Beata Moskal-Słaniewska zapoznała się z procesem ich produkcji w trakcie odwiedzin w halach produkcyjnych. Była to też okazja do rozmowy z pracownikami oraz do zapoznania się z warunkami ich pracy. Na koniec wizyty w zakładzie odbyło się spotkanie z grupą 30 kobiet, pracujących na co dzień w fabryce, w ramach projektu Colgate Women’s Network. Jest to wewnętrzny cykl spotkań z kobietami sukcesu, które opowiadają o swojej karierze i sposobach na pogodzenie wielu ról, jakie podejmują kobiety we współczesnym świecie. Nie zabrakło przy tej okazji pytań od zebranych w sali konferencyjnej kobiet. Pytały o źródła motywacji w codziennej pracy, o sposoby kontaktu z mieszkańcami, co daje największą satysfakcję z pracy i jak to jest być kobietą w świecie polityki ?
– To było bardzo budujące doświadczenie. Tego typu spotkania pokazują jak wielu rolom współczesna kobieta musi sprostać. Oprócz pracy zawodowej i własnego rozwoju, wychowuje dzieci, dba o dom, poświęca się swoim pasjom. Widać, że Colgate-Palmolive stawia na rozwój osobisty oraz zawodowy swoich pracowników. To solidny partner i dobry pracodawca – mówiła po spotkaniu Beata Moskal-Słaniewska, prezydent Świdnicy.
Colgate-Palmolive jest wiodącym, światowym producentem dóbr konsumpcyjnych. Koncentruje się na czterech głównych obszarach: higiena jamy ustnej, pielęgnacja ciała, środki czystości oraz karmy dla zwierząt domowych. Colgate-Palmolive sprzedaje swoje produkty w ponad 200 krajach na całym świecie pod wieloma markami.
/UM w Świdnicy, opr. red./