Strona główna Sport Moto „Rajdowy Odcinek Testowy nr 2” – seria pytań do Krzysztofa Trybusa

„Rajdowy Odcinek Testowy nr 2” – seria pytań do Krzysztofa Trybusa [FOTO]

0

Dzisiaj przedstawiamy Państwu kolejnego kierowcę grupy Świdnica Rally. Kibic rajdowy od lat, kierowca w cyklu rajdów amatorskich zaledwie od dwóch sezonów. Wystarczyło mu to jednak do wywalczenia Mistrzostwa Wrocławskiej Ligi Rajdowej w swojej klasie za ubiegły sezon.

K.D. Trybus_13

Zespół: Kryształ Rally Team
Kierowca: Krzysztof Trybus
Obecny pilot: Daniel Trybus
Samochód: Fiat Cinquecento Sporting
Pierwszy start: 29.06.2013 r. – 29. Kryterium Kamionki

Jak i kiedy zaczęła się Twoja przygoda z rajdami?
Wszystko tak naprawdę zaczęło się bardzo dawno temu kiedy byłem jeszcze małym chłopcem. Wtedy to wspólnie ze starszym bratem, który jest obecnie moim pilotem, oglądaliśmy w telewizji relacje z rajdów, wyścigów samochodowych, a gdy nadchodził czas rajdu Elmot na żywo podziwialiśmy zmagania polskiej czołówki rajdów. Później przyszedł czas na zrobienie prawa jazdy, pierwsze samochody i tak powoli dojrzewał pomysł na zakup samochodu rajdowego i samodzielne starty w tej dyscyplinie, który zrealizował się w połowie 2013 roku.

Obecnie ścigasz się w profesjonalnie przygotowanym Cinquecento, które w ostatnich miesiącach przeszło kilka większych modyfikacji. Kilka słów na temat specyfikacji Twojego samochodu.
Jest to Cinquecento Sporting, który obecnie nie posiada zbyt wiele z oryginału jaki opuścił fabrykę Fiata. Wszystko co w ciężkich rajdowych warunkach jest konieczne do szybkiego i bezpiecznego pokonywania kolejnych kilometrów zostało wymienione na wyczynowe elementy lub zostało usprawnione. Zawieszenie to kultowy już Billstein B6 współpracujący ze sprężynami Eibach Pro Kit. Za hamowanie odpowiadają tarcze Brembo Max oraz klocki Ferodo Ds2500. Seryjną skrzynię biegów zastąpiła najkrótsza fabryczna skrzynia produkcji Fiata – 6 biegowa pochodząca z Punto I generacji. Jedną z ostatnich zmian jest nowy silnik o pojemności 1148 cc zasilany poprzez 4 przepustnice. Za bezpieczeństwo załogi odpowiada rozbudowana klatka bezpieczeństwa, zestaw homologowanych pasów bezpieczeństwa oraz foteli kubełkowych Bimarco. W pogotowiu czeka również system gaśniczy Sparco, ale z niego wolelibyśmy nigdy nie skorzystać.

10352138_900611786616251_5455263842060763260_n

Jeździsz z bratem na prawym fotelu. Jak dogadujecie się jako załoga?
Jako załoga dogadujemy się rewelacyjnie. Brat ma zdecydowanie talent do bycia pilotem, bo już od pierwszych kilometrów na prawym fotelu wiedział co, gdzie i kiedy ma mi dyktować. Jest również bardzo opanowany i potrafi wystudzić mój wybuchowy temperament.

Rajdy to nie tylko zabawa, ale i spore koszty nawet na poziomie amatorskim. Jak układa Ci się współpraca ze sponsorami?
Faktycznie koszta nie są małe, szczególnie gdy chcemy startować konkurencyjnym autem, które musi być zawsze perfekcyjnie przygotowane. Przy małym zainteresowaniu mediów tą dyscypliną sportu, nie jest łatwo o wsparcie finansowe, ale na chwilę obecną wspiera nas kilka firm, dzięki czemu jest nam łatwiej wystartować w większej ilości zawodów. Przestrzeni reklamowej na aucie jeszcze trochę nam zostało więc dalej próbujemy pozyskać nowe wsparcie.

Ubiegły sezon był chyba najlepszy w Waszej dotychczasowej karierze, prawda?
Prawda, sezon 2014 był bardzo pracowity i udało się w nim osiągnąć naprawdę dobre rezultaty. Udało się nam wystartować w 21 imprezach, 10 razy stając na III stopniu podium, 4 razy na II oraz 3 razy odnosząc zwycięstwo. Sezon zakończyłem zdobyciem tytułu mistrzowskiego we Wrocławskiej Lidze Rajdowej oraz tytuł I wicemistrza Wrocławskiej Ligi Time Attack.

Jak Wasza najbliższa rodzina reaguje na pasję braci Trybus?
Początkowo nie byli z tego faktu zbyt zadowoleniu i bardzo się stresowali naszymi startami. Obecnie przywykli już do tego, wspierają nas i kiedy tylko mogą pojawiają się przy trasie i nam kibicują.

Jakie masz plany na sezon 2015?
Plan jaki założyliśmy na sezon 2015 to start we wszystkich najważniejszych imprezach drogowych takich jak: Rally Masters, Kryterium Kamionki oraz imprezy Walimia Rajdowego. Jeżeli budżet pozwoli może uda nam się również wystartować w Czechach.

Partnerem medialnym Grupy Świdnica Rally jest portal Swidnica24.pl

/Grzegorz Klimowski, FOTO: Roman Podfigórny, Grzegorz Reda, Piotr Knysak, Magdalena Zielińska, Paweł Lerch/

Poprzedni artykułSystem zostawia wiele do życzenia
Następny artykułSelfie na Dzień Kobiet [KONKURS]