Strona główna Bez kategorii Prezydent Świdnicy ambasadorem kampanii społecznej

Prezydent Świdnicy ambasadorem kampanii społecznej

0

Prezydent Miasta Świdnicy, Beata Moskal-Słaniewska została kolejnym ambasadorem kampanii społecznej Rzecznika Praw Dziecka „Reaguj. Masz prawo”. Beata Moskal-Słaniewska złożyła podpis pod deklaracją reagowania w sytuacji krzywdzenia dziecka.

Beata Moskal - Słaniewska

Podczas spotkania, które miało miejsce 9 lutego w siedzibie Rzecznika Praw Dziecka ustalono, że Świdnica – Stolica Dziecięcych Marzeń będzie współorganizatorem regionalnej konferencji dotyczącej przeciwdziałania przemocy wobec dzieci. – Bardzo często za naszą ścianą dzieją się prawdziwe tragedie. Krzywdzone dziecko to istota zawsze bezbronna, a razy, jakie otrzymuje, zostawiają ślad nie tylko na ciele, ale głęboko w psychice. Wśród Polaków temat bicia dzieci wciąż bywa tematem tabu. Musimy to przełamywać, zmieniać. Do hasła „Reaguj. Masz prawo” dodałabym „Reaguj – masz powinność” – mówi prezydent Świdnicy Beata Moskal-Słaniewska.

Głównym celem kampanii jest zmiana postaw świadków krzywdzenia dzieci, z wyłącznie deklaratywnej na aktywną, opartą na rzeczywistym działaniu. Chodzi o nakłonienie społeczeństwa do reakcji w obliczu zaniedbywania, krzywdzenia dzieci, by doprowadzić do trwałej zmiany nastawienia społeczeństwa do kar cielesnych i do kwestii przyzwolenia na bicie dzieci, także przez rodziców.

W spotach i na plakatach dorośli, którzy nie reagują na przemoc wobec dzieci, są pokazywani z czarnymi prostokątami zasłaniającymi oczy, tak jak podejrzani o przestępstwo. Do niezamykania oczu na przemoc wobec dzieci zachęcają m.in. aktorzy Kinga Preis i Jakub Gierszał. Wśród ambasadorów „Reaguj. Masz prawo” są ludzie ze świata nauki, biznesu, polityki, sportu i sztuki.

Dzięki działaniom komunikacyjnym, aktywnej współpracy z mediami i pozyskaniu licznych ambasadorów, kampania jest szeroko komentowana w mediach, stając się tematem powszechnej debaty, zyskując przychylne opinie coraz większej ilości osób. Dotyczy to zarówno na jednostkowych odbiorców kampanii, jak i środowisk lokalnych, które we własnym zakresie podjęły działania, mające na celu ograniczenie zjawiska braku wrażliwości na krzywdę dzieci (zaangażowanie gmin, organizacji pozarządowych, środowiska sportowego, etc.)

Strona kampanii: jakreagowac.pl