Strona główna Temat dnia Więcej połączeń, ale z przesiadkami

Więcej połączeń, ale z przesiadkami

6

Nici z zapowiedzi uruchomienia dwóch dodatkowych kursów z Wrocławia do Świdnicy i z powrotem. Przybędą dodatkowe trzy połączenia, ale z przesiadką w Jaworzynie Ślaskiej. Od 14 grudnia w życie wchodzi nowy rozkład jazdy PKP.

pociąg

Jeszcze we wrześniu pojawiła się zapowiedź uruchomienia w sumie sześciu bezpośrednich pociągów Świdnica-Wrocław i Wrocław-Świdnica.

– Rozszerzenie oferty połączeń na trasie Wrocław – Jaworzyna Śląska – Świdnica – Dzierżoniów z obecnych 4 par pociągów, okazało się niemożliwe ze względów infrastrukturalnych – odpowiada Agnieszka Zakęś, zastępca dyrektora Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego. –  Otóż w 2015 roku (od II połowy marca 2015 r.) rozpocznie się najbardziej uciążliwy etap prac modernizacyjnych prowadzonych przez PKP. Modernizowany będzie posterunek odgałęźny Wrocław Grabiszyn, gdzie rozbiegają się linie w kierunku Wałbrzycha (w tym także Świdnicy), Legnicy, Głogowa, Rawicza, Trzebnicy i Oleśnicy. W ramach modernizacji wymieniany jest także wiadukt kolejowy nad ul. Grabiszyńską we Wrocławiu. Z używanych  w ruchu trzech torów pozostanie dostępny jeden tor co znacząco ograniczy przepustowość zachodniej części Wrocławskiego Węzła Kolejowego. Ponadto niemożliwy będzie wjazd z linii nr 274 (prowadzącej z Wałbrzycha do Wrocławia) na Wrocław Główny. Pociągi na tej trasie będą kończyły i zaczynały bieg na nowo wybudowanej stacji Wrocław Grabiszyn. Możliwe będzie skierowanie tylko wybranych pociągów do Wrocławia Gł. przez łącznicę towarową od Wrocławia Zachodniego przez Wrocław Gądów – będą to w pierwszej kolejności najbardziej obłożone pasażerami pociągi szczytowe z kierunku Wałbrzycha i Jeleniej Góry. Mając na względnie powyższe uwarunkowania niemożliwe było zwiększenie liczby par pociągów na trasie Wrocław – Świdnica – Wrocław np. do 6 par, gdyż ze względu na ograniczoną przepustowość nie byłoby dla nich miejsca na wjeździe do Wrocławia. Priorytetem było tutaj utrzymanie oferty na głównym ciągu w kierunku Wałbrzycha i Jeleniej Góry. Jedyne zmiany, jakie zaplanowano na tym połączeniu, dotyczą wydłużenia wszystkich 4 par pociągów Wrocław – Świdnica – Wrocław do/z Dzierżoniowa (obecnie są to 3 pary).

Zamiast bezpośrednich są trzy dodatkowe kursy z przesiadką w Jaworzynie Śląskiej. – Na pociąg do Świdnicy i Dzierżoniowa trzeba czekać do 5 minut do pół godziny – mówi Justyna Stachniewicz, rzeczniczka prasowa Kolei Dolnośląskich i dodaje –  Bez względu na to, czy podróżni ze Świdnicy do Wrocławia pojadą z przesiadką czy bez, zapłacą promocyjną cenę 5 zł za bilet normalny.

/asz/

rozkład 14.12.2014