Strona główna Sport Inne Marszałek Przybylski nagrodził dyrektorkę ZSP w Świdnicy

Marszałek Przybylski nagrodził dyrektorkę ZSP w Świdnicy

0

Z okazji Dnia Edukacji Narodowej 15 października we Wrocławiu miało miejsce wręczenie nagród przyznawanych przez marszałka województwa dolnośląskiego nauczycielom i dyrektorom szkół z terenu naszego województwa. Wśród wyróżnionych znalazła się Dorota Fortuna – Rataj, dyrektor Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Świdnicy, szkoły z tradycjami medycznymi, a od paru lat również sportowymi.

ZSP1

Wyróżnienie jest tym bardziej cenne, że przyznano je w trzecim roku pracy nagradzając zaangażowanie w pracę na rzecz rozwoju szkoły i wizerunku zawodów medyczno-społecznych oraz uczniów łączących kształcenie ogólne z czynnym uprawianiem kolarstwa. Przyznaną nagrodę  możemy, więc odczytać  jako zwieńczenie najpiękniejszego sezonu w historii polskiego kolarstwa. Tegoroczny zwycięzca Tour de Pologne oraz  najlepszy „góral” Tour de France Rafał Majka, absolwent LO SMS w Świdnicy, który stale utrzymuje kontakt ze szkołą, trenerami kolarstwa i młodszymi kolegami, będzie gościem honorowym aktualnie przygotowywanej corocznej konferencji szkół mistrzostwa sportowego.

ZSP4

Nagroda dla Doroty Fortuny – Rataj jest potwierdzeniem, że  ZSP  Świdnica kolarstwem stoi, ale nie tylko.  Szkoła  znana jest przecież w środowisku, od prawie sześćdziesięciu lat z wielu działań, które podejmowane są na rzecz osób niepełnosprawnych, starszych, przewlekle chorych. W specjalistycznie wyposażonych pracowniach kształcą się przyszli masażyści, ratownicy medyczni, terapeuci zajęciowi, opiekunowie medyczni, opiekunki dziecięce. Nowością od bieżącego roku szkolnego jest kierunek cieszący się niezwykła popularnością  technik elektroradiolog. Stale rozwijająca się szkoła wychodząca naprzeciw społecznym oczekiwaniom planuje uruchomienie nowych kierunków kształcenia: technik ortoptysta, technik usług kosmetycznych, technik sterylizacji medycznej.  Działania te pozwalają często już ludziom dorosłym, z ustabilizowaną sytuacją życiową podjąć trud edukacji i połączenia pracy zawodowej z kształceniem, a jednocześnie zaspokojenie potrzeby samorealizacji czy podniesienia prestiżu społecznego.