Strona główna Wydarzenia Pociągiem do stolicy w 3,5 godziny

Pociągiem do stolicy w 3,5 godziny

4

Jeszcze w tym roku pociągi pojadą po zrewitalizowanych torach na odcinku Koniecpol – Opole. Podróż z Warszawy do Wrocławia skróci się aż o 1,5 godziny (do 3,5 godziny), co będzie najlepszym w historii czasem przejazdu na tej trasie – informują PKP PLK. Dzięki uruchomionemu w ubiegłym roku połączeniu Świdnicy z Wrocławiem, świdniczanie będą mogli do stolicy dojechać koleją w niespełna pięć godzin.

 2014 360 Warszawa - Częstochowa - Opole - Wrocław jeszcze w tym roku (2)

Rewitalizacja trasy Koniecpol – Opole pozwoli na stworzenie szybkiego połączenia ze stolicy przez Częstochowę do Wrocławia. W grudniu 2014 roku czas przejazdu wyniesie ok. 3 godzin i 40 minut z możliwością skrócenia go o kolejne 10 minut w 2015 roku. Między Opolem, a miejscowością Fosowskie pociągi osiągną prędkość do 140 km/h, a stamtąd do Włoszczowy pojadą z prędkością do 120 km/h. Na Centralnej Magistrali Kolejowej, w drodze między Włoszczową a stolicą, zakładana prędkość wyniesie 200km/h.

 Rewitalizacja trasy Koniecpol – Opole, współfinasowana przez UE na odcinku Częstochowa – Fosowskie, to kompleksowy remont linii kolejowych o łącznej długości około 150 km. Zaplanowane prace objęły  32 perony, które są podwyższane i dostosowywane do potrzeb niepełnosprawnych. Na peronach zaplanowano instalację nowych wiat, obiektów małej architektury jak ławki czy tablice informacyjne. Roboty rewitalizacyjne to również  remont blisko 130 obiektów inżynieryjnych jak wiadukty, mosty i przepusty i ponad 75 przejazdów kolejowo-drogowych. W ramach prac wymieniania jest również na nową sieć trakcyjna oraz bramki i słupy służące do jej podtrzymywania. Większość robót jest wykonana, bądź też zbliża się do końca.

 Rewitalizacja odcinka Koniecpol – Opole pozwoli nie tylko na stworzenie szybkiego połączenia ze stolicy przez Częstochowę do Wrocławia. Z wyremontowanych torów będą mogły również korzystać pociągi regionalne, a przewoźnicy obsługujący inne relacje dalekobieżne będą mogli wprowadzać nowe połączenia np. Kraków – Częstochowa – Wrocław. Koszt wszystkich robót przekracza pół miliarda złotych. Zakończenie prac zaplanowane jest na koniec 2014 roku.

/PKP PLK, opr. red./