Strona główna Temat dnia Przetarg na Centrum Przesiadkowe przedłużony

Przetarg na Centrum Przesiadkowe przedłużony

10

Na początku grudnia udało się wznowić modernizację dworca Świdnica Miasto. Nadal jednak nie wiadomo,kto i kiedy rozpocznie prace przy kolejnych etapach Centrum Przesiadkowego. Przetarg miał się rozstrzygnąć 18 grudnia, jednak termin składania ofert został przedłużony do 14 stycznia 2013 roku. Jak wyjaśnia Stefan Augustyn, rzecznik prasowy UM w Świdnicy, powodem jest bardzo duże zainteresowanie potencjalnych wykonawców.

Dworzec ma być gotowy do maja 2013 roku. Jego gruntowny remont trwa od 2010 roku. Problemy pojawiły się w połowie tego roku, gdy splajtował wykonawca, wrocławska firma Integer. Konieczne było ogłoszenie przetargu na dokończenie prac. Wyłoniono firmę „Architekton” z Głogowa, która zaoferowała najkorzystniejszą cenę za dokończeni prac – 1,85 mln zł. Nowy wykonawca dokończy prace, których nie zdążył wykonać „Integer”. Są to m. in. wykończenie wnętrz – głównie holu pasażerskiego, montaż instalacji wewnętrznych, w tym kurtyn przeciwpożarowych, wykonanie iluminacji oraz wykończenie elewacji budynku. Na terenie dworca swoją siedzibę będzie miało Biuro Strefy Płatnego Parkowania, w planach jest także wynajęcie największych pomieszczeń na restaurację i kawiarnię. Wyłoniony w tym roku najemca wycofał się, konieczne więc będzie powtórzenie procedury. Na dworcu będą również kasy.

Budowane Centrum Przesiadkowe w Świdnicy będzie pełnić funkcję węzła przesiadkowego dla mieszkańców Świdnicy i całego regionu. Szacowana wartość projektu to 24,1 mln zł, z czego 15,97 mln zł. Świdnica pozyskała z funduszy unijnych. Finalna wartość prac będzie znana po rozstrzygnięciu przetargu. Warto dodać, że na mocy decyzji zarządu województwa pod koniec przyszłego roku ma zostać uruchomione bezpośrednie połączenie kolejowe Świdnicy z Wrocławiem przez Jaworzynę Śląską.

Co się zmieni:

•        I etap – przebudowa i rewaloryzacja budynku dworca PKP (obecnie realizowana) i ul. Dworcowej. W odnowionym obiekcie znajdzie się miejsce na centrum obsługi podróżnych, lokale usługowe i gastronomiczne, a także letni ogródek. Po remoncie do części budynku dworca przeniesione zostałoby Biuro Strefy Płatnego Parkowania;

•        II etap – budowa dworca autobusowego. Perony, z których dziś odjeżdżają autobusy przy ul. Kolejowej zostaną przeniesione pod nowe wiaty przy dworcu PKP. W ich miejsce powstaną parkingi;

•        III etap – budowa przejścia podziemnego pod torami kolejowymi dworca PKP. Przejście podziemne umożliwi połączenie ul. Kolejowej z dworcem PKP, co będzie stanowiło dogodne, a przede wszystkim bezpieczne przejście dla podróżnych.