Mała obwodnica Świdnicy zagrożona?

    9

    Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i Mostowych S.A. z Kędzierzyna Koźla, które od lipca 2011 roku buduje małą obwodnicę Świdnicy, wczoraj zgłosiło w Sądzie Rejonowym w Opolu wniosek o upadłość. – Na razie firma nie schodzi z budowy – informuje Krzysztof Kiniorski z Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu.

    Przyczyną złożenia wniosku o upadłość są kłopoty finansowe PRDiM. Bank kredytujący prowadzone przez tę firmę budowy postawił zobowiązania w stan natychmiastowej wymagalności. – Z tego, co usłyszeliśmy od zarządu na wczorajszym spotkaniu we Wrocławiu, trwają negocjacje i być może dojdzie do zmiany decyzji banku, ale oczywiście żadnej pewności nie ma – przyznaje Kiniorski.  Sąd wyznaczył już sędziego komisarza. To od niego zależy w tej chwili, czy i jak będą prowadzone rozmowy na temat kontynuowania prac. Jak informuje Radio Wrocław, to samo przedsiębiorstwo wykonuje także remont drogi wojewódzkiej miedzy Dzierżoniowem a Łagiewnikami.

    – Roboty na małej obwodnicy są zaawansowane i DSDiK zdecydowanie wolałaby, żeby to przedsiębiorstwo z Kędzierzyna Koźla je dokończyło. Na razie nie zakładamy czarnego scenariusza, czyli zejścia firmy z placu budowy – mówi rzecznik. Jeśli jednak będzie taka konieczność, wyjść jest kilka, od powierzenia inwestycji konsorcjum podwykonawców, przez zaangażowanie kolejnej firmy z listy przetargowej  i wreszcie – w najgorszym przypadku – ogłoszenie nowego przetargu.

    Termin ukończenia małej obwodnicy został wyznaczony na połowę 2013 roku. Jest wciąż szansa, że uda się go dotrzymać.

    Mała obwodnica Świdnicy to nowy odcinek drogi o długości ponad 3 km. Docelowo połączy węzeł „Słotwina” (znajdujący się w ciągu projektowanej obwodnicy Świdnicy – droga krajowa nr 35) z drogą wojewódzką nr 382 w kierunku Strzegomia, która będzie miała po dwie jezdnie  w obu kierunkach o szerokości 8 m każda, nowe skrzyżowania jednopoziomowe i rondo połączone z obwodnicą Świdnicy w ciągu drogi krajowej nr 35.

     Koszt prac budowlanych to 23,2 mln zł. Inwestycję po połowie finansują Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 oraz Budżet Województwa Dolnośląskiego.

    asz