Biletomaty awaryjne?

    11

    W lipcu miasto kupiło za 66 tysięcy złotych 5 nowych automatów do sprzedaży biletów MPK. Miały ułatwić życie podróżnym, tymczasem ci skarżą się na nieustanne awarie. Jak pisze jeden z Czytelników swidnica24.pl, biletomat na Osiedlu Młodych, z którego on korzysta, w ciągu tygodnia działał tylko 1 dzień. W liście dodaje, że to być może sprawa błaha, ale dla osób, które jadą autobusem wcześnie rano staje się nie lada problemem.

    Nowe biletomaty ustawiono na przystankach przy ulicy E.Plater, L.Zamenhofa, Łukasińskiego, na placu Wolności i placu Grunwaldzkim. – Od czasu uruchomienia biletomatów wystąpiło kilkanaście awarii związanych między innymi z aktami wandalizmu, polegającymi na zapychaniu monetników i blokowaniu klawiatury urządzenia, w wyniku niegodnej z instrukcją obsługi przez klienta. Pojawił się również problem z zasilaniem jednego z urządzeń oraz zawilgocenia papieru po ulewnych opadach deszczu. – wyjaśnia Stefan Augustyn, rzecznik Urzędu Miejskiego w Świdnicy. – Biletomaty są objęte 24-miesięczną gwarancją i serwisem prowadzonym przez producenta firmę Merona. W celu uniknięcia w przyszłości niektórych zdarzeń dopracowano oprogramowanie z przedstawicielami firmy „Merona”. Po kilku wizytach pracowników serwisu możemy stwierdzić, że większość zgłaszanych usterek już została usunięta a stan urządzeń jest na bieżąco monitorowany przez pracowników Biura Strefy Płatnego Parkowania.  W przypadku ujawnienia awarii zgłoszenie jest przekazywane do serwisu, a on ma 24 h na jego usunięcie. Brak reakcji na zgłoszenia Urzędu Miejskiego będzie skutkował naliczeniem kary za nie wywiązanie się z umowy serwisowej, tak więc interes mieszkańców korzystających z biletomatów i miasta, został zabezpieczony.

    Czytelnik dodaje, że wcześniej problem nie był dotkliwy, bo bilety można było kupić w autobusie, a obecnie kierowcy ich nie sprzedają. – To nieprawda! – gorąco zaprzecza prezes świdnickiego MPK Wiktor Karol. – Kierowcy mają obowiązek sprzedaży biletów jednorazowych i robią to chętnie, bo otrzymują od tej sprzedaży prowizję. Problem może być tylko na początku kursu, gdy pasażer chce zapłacić np. 100-złotowym banknotem.

    – Zgodnie z uchwałą w sprawie taryfy opłat za usługi przewozowe transportu zbiorowego w sprzedaży u kierującego można nabyć bilety jednorazowe bez kasowania (paragon fiskalny) o każdej porze dnia pracy kierowcy pojazdu w całej sieci komunikacyjnej – dodaje rzecznik UM. – Wszystkie pojazdy komunikacji miejskiej wyposażone są w bileterki i zgodnie z umową z przewoźnikiem (MPK Świdnica) kierowcy mają obowiązek prowadzenia sprzedaży biletów.

    asz