Jak skutecznie handlować w Internecie?

    30

    Tu nie pomoże urok osobisty ani dar przekonywania. W sieci liczy się dokładny, pełny i jasny przekaz, jeśli chcemy z powodzeniem sprzedawać nawet najdrobniejsze rzeczy. Coraz większym powodzeniem cieszy strona www.ogloszenia.swidnica24.pl z bezpłatnymi ogłoszeniami. Mamy sygnały, że część transakcji szybko doszła do skutku. Co zrobić, by być bardziej skutecznym, a być może przekuć chwilową potrzebę na stałą pracę?  O to zapytaliśmy specjalistę z zaprzyjaźnionego  ogólnopolskiego portalu, Dariusza Jasińskiego.

    Zanim przystąpimy do wypełniania formularza naszego ogłoszenia, co warto przemyśleć w pierwszej kolejności?

    – Cenę. Często rzecz, z którą zamierzamy się rozstać, kosztowała sporo i mamy do niej stosunek emocjonalny. Sentymenty trzeba jednak odstawić na bok. Weźmy za przykład aparat telefoniczny. Po pierwsze trzeba sprawdzić, ile nasz model kosztuje na portalach aukcyjnych i wybrać realną cenę. Zbyt wysoka natychmiast odstraszy, zbyt niska będzie budziła podejrzenia.

    Wybraliśmy optymalną cenę, co dalej?

    – Po pierwsze bacznie przyjrzyjmy się kategoriom ogłoszeń i wybierzmy taką, w której sprzedawanej przez nas rzeczy może szukać klient. Czyli telefonu nie umieścimy np. w dziale fotografia, mimo że ma opcję robienia zdjęć. Trafny wybór kategorii sprawi, że łatwiej dotrzemy do zainteresowanych. Kolejny bardzo ważny krok to podanie nazwy i modelu oferowanego przedmiotu. Istotna informacją jest także rok produkcji, zwłaszcza gdy chodzi o samochody.

    W rubryce „Opis” często znajdujemy kilka lakonicznych słów…

    – I to duży błąd. Przedmiot należy dość dokładnie opisać, jednocześnie jednak nie przesadzać z ilością danych. Najważniejsze, by niczego nie ukrywać. Jeśli ma wady lub wyraźne ślady wielokrotnego używania, koniecznie trzeba o tym napisać. Zwłaszcza jeśli chodzi o handel na niewielkim terenie, jest bardzo prawdopodobne, że sprzedający spotka się z kupującym twarzą w twarz i sytuacja może stać się bardzo nieprzyjemna. Jeśli jest to samochód, warto opisać jego historię, poważniejsze uszkodzenia i naprawy, a także dodać, jakie części wymagają  wymiany.

    Najlepszy opis nie zastąpi jednak możliwości obejrzenia oferowanej rzeczy.

    – Oczywiście, jesteśmy wzrokowcami i zdjęcia są niezwykle ważne. Ich brak natychmiast obniża szansę sprzedaży. Fotografie powinny być dokładne, warto zamieścić kilka, pokazujących sprzedawaną rzecz z kilku stron, łącznie z tymi obarczonymi wadą. Jeśli to samochód – trzeba pokazać go zarówno z zewnątrz, jak i wnętrze. Jeśli mieszkanie – zdjęcia powinny prezentować wiarygodnie wygląd wszystkich pomieszczeń.  Poważnym błędem jest zamieszczanie zdjęć np. z katalogów, które na dodatek dotyczą najnowszych modeli, a nie tego, który chcemy sprzedać.

    Często sprzedający nie chcą podawać zbyt szczegółowych danych do kontaktu. Czy ograniczenia się do e-mail wystarczy?

    Zdecydowanie lepiej, jeśli dane do kontaktu będą w miarę możliwości szczegółowe. Numer telefon moim zdaniem jest niezbędny, bo klient może mieć szereg dodatkowych pytań, a rozmowa jest lepszym wyjściem niż pisanie listów.

    Dla jednych sprzedaż w sieci do jednorazowa przygoda. Może warto pomyśleć o czymś więcej?

    – To może być dobry pomysł na stałą pracę. Trzeba jednak pamiętać, że do prowadzenia takiej formy zarobku konieczne jest założenie działalności gospodarczej.

    WAŻNE INFORMACJE

    1.     Transakcje na portalach aukcyjnych podlegają opodatkowaniu, jeśli wartość sprzedanego przedmiotu przekracza 1000 złotych. Transakcję należy zgłosić w Urzędzie Skarbowym.

    2.     Jeśli sprzedajemy sporadycznie, a przedmioty należały do nas dłużej niż pół roku, nie ma potrzeby zakładania działalności gospodarczej. Urząd Skarbowy kontroluje natomiast handel w sieci prowadzony na dużą skalę. Jeśli sprzedajemy dużo i często, należy założyć działalność gospodarczą.

    Zobacz demonstracyjne ogłoszenie drobne na www.ogloszenia.swidnica24.pl

    – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – R E K L A M A – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

    – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –