Pozamykać wojewódzkie?

    19

    Jak już informowaliśmy, z powodu  zniszczeń trzeba było zamknąć fragment ulicy Wałbrzyskiej w przebiegu drogi wojewódzkiej nr 379. Zdaniem naszych czytelników, takich tras do wyłączenia z ruchu jest znacznie więcej. „Uważam, że droga Nowy Jaworów – Świdnica oraz Goczałków Górny – Lusina i droga od zjazdu z drogi krajowej nr 5 do miejscowości Lusina powinny zostać zamknięte do czasu położenia nowej nawierzchni.” – pisze do nas pan Bogdan.

    Do takich wniosków doszedł w ostatnią niedzielę, gdy po zmroku wracał z pracy do domu. „… za miejscowością Stary Jaworów przy prędkości 40 km/h wjechałem w dziurę i o mały włos nie urwałem zawieszenia. Nie mogłem ominąć dziury, ponieważ z naprzeciwka jechał TIR. Jadąc dalej – przy wjeździe do Świdnicy są takie dziury, że realna bezpieczna prędkość przejazdu to maksymalnie 20km/h. Niewiele brakowało, abym stracił tylny zderzak a i nie wiadomo co jeszcze, ponieważ po wjechaniu w dziurę i chcąc uniknąć wjechania w następne, wyhamowałem auto prawie do zera, a jadący za mną kierowca przed zderzeniem ratował się skręcając na pobocze.”

    Takie doświadczenia są udziałem chyba wszystkich kierowców, którzy muszą korzystać z dróg wojewódzkich nr 374, 382, 345 i 379. – Nie spodziewaliśmy, że rozmiar pozimowych zniszczeń będzie tak ogromny – przyznaje Joanna Jarocka z DSDiK. – Jednak o zamykaniu nie ma mowy. Będziemy łatać dziury asfaltem na gorąco. Pierwsze prace zaczęły się wczoraj na 379 u wylotu ze Świdnicy na Modliszów.

    Kolejne prace ruszą dzisiaj i systematycznie mają być zaklejane największe dziury na drogach Świdnica – Strzegom, Świebodzice – Strzegom, Świdnica – Modliszów-Wałbrzych i Bartoszówek – Lusina. – To może potrwać, bo zakres jest bardzo duży. – dodaje Joanna Jarocka. – Pracować będą ekipy z dwóch firm, rozważamy zatrudnienie trzeciej.

    Te działania mają jednak charakter prowizoryczny. Wystarczą kolejne mrozy i śnieg, by łaty powypadały. Drogi wojewódzkie w naszym powiecie wołają o kapitalny remont! Niestety, na razie jednak nie ma informacji, w których miejscach wiosną czy latem będą prowadzone gruntowne naprawy. Być może doczekają się ich fragmenty 382 i 374. Szczegółów jeszcze nie ma.

    asz