moBilet na gapowiczów

    0

    Do sądu grodzkiego trafiło blisko 1.500 pozwów przeciwko osobom, które jeżdżą na gapę autobusami świdnickiego MPK i nie chcą zapłacić kary. Od poniedziałku, 14 grudnia, gapowiczom w autobusach będą rozdawane ulotki zachęcające do korzystania z płatności za bilet przez komórkę.

    – W Świdnicy działa kilkadziesiąt punktów sprzedaży biletów, do dyspozycji przez całą dobę są automaty w kilku punktach miasta. W razie potrzeby bilet można kupić u kierowcy, bądź przez telefon komórkowy. Problemu z zakupem biletów więc nie ma. Rozdając ulotki chcemy zadbać o budżety domowe świdniczan.  Kary są spore – mówi Maciej Gleba, dyrektor Departamentu Komunikacji Urzędu Miejskiego w Świdnicy.

    W miesiącu kontrolerzy wystawiają średnio 120 wezwań do zapłaty. Do dzisiaj skierowanych do sądu grodzkiego zostało 1.479 pozwów w stosunku do osób, które nie opłaciły kary za brak biletu w komunikacji miejskiej bądź nie okazały w autobusie lub w późniejszym terminie legitymacji uprawniającej do ulgi. W stosunku do 731 osób wszczęto postępowanie komornicze, a w kilkunastu przypadkach sporządzono wniosek o wszczęcie postępowania przez policję ze względu na notoryczne jazdy bez biletu.

    – Unikanie odpowiedzialności po prostu się nie opłaca. Im późniejsza wpłata, tym koszty są większe (opłata sądowa, odsetki, koszty komornicze). Za brak biletu kara wynosi 100 zł. Uiszczenie opłaty dodatkowej, potocznie nazywanej mandatem, bezpośrednio kontrolerowi zmniejsza ją do 50 zł, a zapłata należności w ciągu 7 dni sprawia, że pasażer na gapę wyjmie z portfela 70 zł. Najtańszą jednak formą podróżowania jest skasowanie biletu – dodaje dyrektor Gleba.

    ***

    Jak działa moBilet?

    System działa we wszystkich sieciach komórkowych i na wszystkich telefonach obsługujących oprogramowanie Java. Płatność realizowana jest przez bezpieczne połączenie internetowe w telefonie (koszt zależy od operatora). Wystarczy raz zarejestrować się i pobrać specjalną aplikację. Do wyboru mamy dwie wersje płatności: przedpłata – prepaid, bądź polecenie zapłaty, które raz na miesiąc będzie realizowane przez bank. moBilet pozwala zaoszczędzić sporo czasu. Nie trzeba szukać kiosku z biletami, czy też drobnych na zakup biletu. Po wejściu do autobusu w telefonie wystarczy wybrać rodzaj biletu i numer linii i go wirtualnie skasować. Podczas kontroli biletowej pokazujemy ekran telefonu ze skasowanym biletem i gotowe! Więcej informacji www.mobilet.pl