Czeka nas paraliż komunikacyjny?

    10

    – Będzie ciężko, ale tylko przez kilka miesięcy – zapewnia Maciej Gleba, dyrektor departamentu komunikacji w Urzędzie Miejskim. Trwają pierwsze prace przy przebudowie ulicy Śląskiej wraz z rondem koło Hotelu Sportowego. W lutym fragment od Westerplatte do Pionierów zostanie zamknięty. Prawdopodobnie niemal jednocześnie z ruchu zostanie wyłączona część Westerplatte łącznie z mostem obok „starego” szpitala. Tutaj budowę nowego ronda i drogi dojazdowej nad rzeką do Galerii Świdnickiej  rozpocznie Rank Progress.

    Przebudowa ulicy Śląskiej jest miejską inwestycją, która ma kosztować prawie 5 milionów złotych. Milion już został wydany na projekt i pierwsze prace przy infrastrukturze. W tej chwili m.in. wycinane są drzewa i rozpoczęło się kładzenie podziemnych instalacji Od lutego rozpocznie się budowa 40-metrowego ronda. Ma być także poszerzona jezdnia, powstanie nowe oświetlenie i chodniki. Projekt przewiduje także budowę zjazdu do planowanego w przyszłości aquaparku. Prace mają potrwać do końca sierpnia. Miasto stara się o pozyskanie dofinansowania z tzw. „schetynówek”, ale nawet jeśli się nie uda, inwestycja zostanie wykonana.

    Ciężar budowy ronda na Westerplatte wraz z nową drogą i ścieżkami rowerowymi nad rzeką poniesie Rank Progress, do którego należy Galeria Świdnicka. Rondo obejmie fragment obecnie niewykorzystywanego parkingu ( nowy parking powstanie w miejscu stojących jeszcze kamienic, które są przeznaczone do wyburzenia), część inwestycji „zahaczy” o teren dawnego szpitala. Wyburzona zostanie portiernia. Do galerii będzie można dojechać z dwóch stron – nową drogą nad rzeką (zjazd  przed Zespołem Szkół Hotelarsko – Turystycznych) i od ulicy Mieszka I. W tym drugim miejscu ma dojść do częściowej  przebudowy. W ramach umowy z miastem Rank Progres nad rzeką od Westerplatte do Wodnej wybuduje ścieżkę rowerową. Termin rozpoczęcia prac zostanie ustalony w najbliższych dniach.

    Ruch z wyłączonej częściowo Westerplatte i Śląskiej siłą rzeczy będzie się musiał na kilka miesięcy przenieść na inne ulice – Zygmuntowską, Wodną i Kraszowicką. – Postaramy się wyznaczyć objazdy, które zmniejszą niedogodności, jednak kierowcy będą musieli uzbroić się w cierpliwość – dodaje Maciej Gleba.

    asz

    [photospace]

    Poprzedni artykułDzieci jednego Boga
    Następny artykułCzy to świńska grypa?