Strona główna 0_Slider Przed podróżą sprawdź rozkład jazdy. Remontowe utrudnienia i autobusy za pociągi na...

Przed podróżą sprawdź rozkład jazdy. Remontowe utrudnienia i autobusy za pociągi na niektórych trasach [FOTO]

0

W najbliższym czasie pasażerowie korzystający z usług Kolei Dolnośląskich będą musieli w liczyć się z utrudnieniami. Przez kilka dni, w związku z pracami realizowanymi przez spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe, pociągi nie będą kursować między Świdnicą Miasto a Świdnicą Przedmieście. Zamiast nich na tym odcinku jeździć będą autobusy. Zastępczej komunikacji autobusowej podróżni mogą spodziewać się również na trasie łączącej Świdnicę z Legnicą.

Pod koniec sierpnia, w związku z wejściem w życie korekty rozkładu jazdy pociągów, przedstawiciele Kolei Dolnośląskich informowali o przewidywanych utrudnieniach na kilku trasach regionu, które będą spowodowane pracami remontowymi oraz modernizacyjnymi realizowanymi przez spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe. Z tego względu do pasażerów apelowano o regularne sprawdzanie połączeń przed rozpoczęciem podróży, a także o zapoznanie się z lokalizacjami przystanków zastępczej komunikacji autobusowej.

Przystanki autobusowe zlokalizowane są tak blisko stacji, jak to tylko możliwe. Jednocześnie pomocą zawsze służą nasi konduktorzy. Na linii podsudeckiej prosimy o regularne sprawdzanie swojego połączenia przed podróżą, czy będzie ono realizowane pociągiem, czy autobusem – mówił Bartłomiej Rodak, rzecznik prasowy Kolei Dolnośląskich. Mapy z lokalizacjami przystanków zastępczych zamieszczamy w dalszej części artykułu. Są one również dostępne na stronie internetowej wojewódzkiego przewoźnika.

W obowiązującym obecnie rozkładzie uwzględniono prace torowe prowadzone przez PKP PLK na Magistrali Podsudeckiej, czyli linii kolejowej, na trasie której znajdują się m.in. Legnica, Jawor, Strzegom, Jaworzyna Śląska, Świdnica i Dzierżoniów. W związku z tym zapowiedziano wprowadzenie zastępczej komunikacji autobusowej za niektóre lub wszystkie pociągi w różnych okresach i na różnych odcinkach, w tym m.in. z Jawora do Rogoźnicy, z Legnicy do Rogoźnicy, czy też z Jaworzyny do Jawora. Komunikacyjnych komplikacji w różnych konfiguracjach można spodziewać się na tej trasie aż do 17 października.

W najbliższych dniach utrudnienia czekają też pasażerów podróżujących na trasie Świdnica Miasto – Sobótka – Wrocław Główny. Od 19 do 21 września, a także w godzinach porannych 22 września, pociągi nie będą kursować między Świdnicą Miasto a Świdnicą Przedmieście. Zamiast nich na tym odcinku jeździć będą autobusy. Dodatkowo, w przypadku niektórych kursów zastępcza komunikacja autobusowa będzie „rozciągnięta” aż do Sobótki Zachodniej, a także pojawi się na odgałęzieniach trasy D4 Kolei Dolnośląskich – na niektórych kursach z/do Jaworzyny Śląskiej oraz na pojedynczych kursach z/do Bielawy Zachodniej (kurs ze Świdnicy w nocy 21/22 września oraz wczesnoporanny kurs z Bielawy 22 września).

Szczegółowy rozkład dostępny jest na stronie Kolei Dolnośląskich. W serwisie internetowym przewoźnika można też zapoznać się z listą aktualnych oraz przyszłych utrudnień w ruchu kolejowym, jak również skorzystać z wyszukiwarki połączeń.

Utrudnienia na odcinku Świdnica Miasto – Świdnica Przedmieście mają związek z realizowaną przez spółkę PKP PLK inwestycją, w ramach której między stacją Świdnica Przedmieście a posterunkiem Świdnica Kraszowice zamontowane zostaną nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Wykonanie wartego blisko 16 mln złotych zadania powierzono firmie Infrakol, a prace mają zostać ukończone do końca bieżącego roku.

Na niewykorzystywanym od około 10 lat, jednotorowym odcinku Świdnica Przedmieście – Świdnica Kraszowice, znów pojawią się pociągi. Ponad 2 km odcinek wyposażymy w nowoczesne urządzenia systemu sterowania ruchem kolejowym, m.in. semafory, wskaźniki i blokady liniowe. Pozwoli to na sprawne i bezpieczne przejazdy pociągów, a w efekcie umożliwi lepsze trasowanie składów, co przełoży się na dogodniejszą ofertę dla podróżnych i krótsze przejazdy pociągów towarowych, przewożących m.in. kruszywo z dolnośląskich kopalń. Po zakończonych pracach pociągi pasażerskie pojadą objętym pracami odcinkiem z prędkością do 70 km/h, a towarowe – do 40 km/h. Bezpieczeństwo w mieście zwiększą nowe urządzenia na dwóch przejazdach kolejowo-drogowych na ul. Kraszowickiej – informował w grudniu 2024 roku Radosław Śledziński z zespołu prasowego spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.

Zapowiadał przy tym budowę nowego, drugiego peronu na stacji Świdnica Przedmieście. – Chcemy zapewnić na nim oczekiwane warunki, dlatego wysokość peronu pozwoli na wygodne wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Na antypoślizgowej nawierzchni przygotujemy ścieżki naprowadzające, które ułatwią podróże osobom niewidomym. Przewidujemy montaż wiat oraz czytelnego oznakowania. Bezpieczeństwo po zmroku zapewni jasne oświetlenie, a peron dostosujemy do potrzeb podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się – wyliczał przedstawiciel PKP PLK.

/mn/

Poprzedni artykułFinałowy wyścig na Torze Poznań. Czy świdniczanin wywalczy Mistrzostwo Polski Endurance?