Świdniccy policjanci ponawiają apel o ostrożność oraz rozwagę podczas internetowych transakcji. W ostatnim czasie ofiarą oszustów padła 54-letnia kobieta.
– 54-latka wystawiła na sprzedaż maszynkę do golenia. Już tego samego dnia otrzymała wiadomość na komunikatorze WhatsApp od rzekomej kupującej, która zapytała o możliwość wysyłki. Sprzedająca potwierdziła, a oszustka zadeklarowała, że „wszystko załatwi z kurierem”. W tym celu poprosiła o adres e-mail oraz numer konta. Po chwili 54-latka odebrała telefon od nieznanej kobiety podającej się za pracownika platformy sprzedażowej. Fałszywa konsultantka poinformowała, że pomoże w procesie weryfikacji płatności i przekonując do swojej wiarygodności, nakłoniła sprzedającą do wygenerowania kodu BLIK oraz jego podania – relacjonuje asp. Magdalena Ząbek z Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy.
– Kiedy 54-latka poinformowała rozmówczynię o tym, że z konta zniknęła jej część pieniędzy oszustka stwierdziła, że zniknięcie środków z konta jest częścią procedury weryfikacyjnej i nakłoniła 54-latkę do wygenerowania kolejnych dwóch kodów BLIK. W efekcie kobieta straciła blisko 12 tysięcy złotych – opisuje Ząbek.
Świdniccy policjanci po raz kolejny apelują o ostrożność. – Pamiętaj, aby nigdy nie podawać kodów BLIK osobom trzecim, nie ulegać presji czasu – oszuści często próbują działać szybko, byś nie miał czasu na zastanowienie, zawsze weryfikuj, z kim rozmawiasz – platformy sprzedażowe nie dzwonią do użytkowników w sprawie płatności, korzystaj wyłącznie z oficjalnych metod płatności i dostawy dostępnych na platformach sprzedażowych – przypominają.
/KPP Świdnica, opr. mn/