Strona główna 0_Slider Oszuści znów w akcji. 50-latek chciał sprzedać opony, stracił kilkanaście tysięcy złotych

Oszuści znów w akcji. 50-latek chciał sprzedać opony, stracił kilkanaście tysięcy złotych

0

Świdniccy policjanci ponawiają apel o ostrożność oraz rozwagę podczas internetowych transakcji. W ostatnim czasie ofiarą oszustów padł 50-letni mieszkaniec powiatu świdnickiego.

Do funkcjonariuszy z Komisariatu Policji w Świebodzicach zgłosił się 50-letni mieszkaniec powiatu świdnickiego, który został oszukany podczas transakcji internetowej. Wszystko zaczęło się od zamieszczenia ogłoszenia dotyczącego opon samochodowych na portalu sprzedażowym. Kilka dni po tym odezwała się osoba zainteresowana kupnem. Obie strony rozmawiały przez kilka godzin, a następnie 50-latek otrzymał na swojego maila wiadomość z platformy potwierdzającą sprzedaż. Potem zgodnie z instrukcjami otworzył wiadomość i załączony w niej odnośnik. To sprawiło, że został przekierowany na stronę łudząco podobną do swojego banku. Tam wpisał login i hasło do swojego konta. Wówczas przestępcy otrzymali dostęp do jego prawdziwego konta. Jednocześnie od rzekomego kupującego otrzymał potwierdzenie płatności, które utwierdziło go w przekonaniu, że udało się sprzedać opony – relacjonuje asp. Magdalena Ząbek z Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy.

Po chwili mężczyzna odebrał telefon od nieznanej kobiety, która oświadczyła, że jest konsultantką z platformy sprzedażowej i przeprowadzi go przez całą procedurę. Rozmówczyni poinformowała 50-latka, że konieczne będzie podanie kodów BLIK do założenia wirtualnego rachunku na platformie sprzedażowej, aby mógł on otrzymać środki ze sprzedażny. Mężczyzna podał rozmówczyni kilka kodów BLIK, a także dane swojej karty. W efekcie przestępcy dokonali zmiany limitów wypłat oraz samych wypłat z bankomatu, a z karty dokonali przelewu. Mężczyzna w sumie stracił ponad 17 tysięcy złotych – opisuje Ząbek.

Świdniccy policjanci po raz kolejny przypominają, by nie podawać danych dostępowych do swoich kont czy kart. – W przypadku oczekiwania na przelew nie są potrzebne informacje dotyczące PIN-u oraz trzycyfrowego kodu znajdującego się na odwrocie karty. Zwracajmy uwagę na podsyłane linki do płatności, które tylko pozornie wyglądają na wiarygodne. Graficznie strona może wyglądać na oryginalną, jednak z dotychczasowych zgłoszeń wynika, że są w nich przestawione lub dodane kropki, cyfry czy słowa w obcych językach. Bądźmy ostrożni – to może uratować oszczędności zgromadzone na koncie – apelują mundurowi.

/KPP Świdnica, opr. mn/

Poprzedni artykuł35 lat od Mszy Pojednania. „Na jakich wartościach opierać dzisiaj polsko-niemieckie relacje?”
Następny artykułZagrali w warcaby już po raz dwudziesty trzeci