Była kompletnie nieczytelna i rozsypana, co utrudniało mieszkańcom korzystanie z ważnych informacji, takich jak choćby książka telefoniczna Urzędu Miejskiego. Oficjalna strona miasta nareszcie została poprawiona. Prawie.
Jest:
Było:
„– W rozsypce – tylko tak można określić internetową stronę miasta Świdnica, jaką widzą użytkownicy urządzeń mobilnych albo komputerów z zablokowanymi reklamami typu flash. To jedyny samorząd w powiecie świdnickim, który nie zadbał o powszechną dostępność podstawowego źródła informacji dla mieszkańców, turystów, przedsiębiorców. Podczas ostatniej powodzi problem z uzyskaniem informacji stał się dla świdniczan szczególnie dotkliwy” – pisaliśmy 2 października.
Strona nie tylko była „rozsypana” i praktycznie nie do użytku na urządzeniach mobilnych, ale także na niektórych przeglądarkach w laptopach i komputerach. Jak wskazali zewnętrzni informatycy, o czym informowaliśmy 29 października, chodziło o rozszerzenie ścieżki plików z http do https i oceniali, że z tym może poradzić sobie informatyk z podstawową wiedzą. W referacie obsługi informatycznej UM pracuje 5 osób, a w biurze cyfryzacji miasta – kolejne trzy, o czym nareszcie można się dowiedzieć dzięki dostępowi do książki telefonicznej na stronie miasta.
Od kilku dni strona jest czytelna, można korzystać z zakładek i miejscy informatycy są coraz bliżej sukcesu. Przy naprawach nie udało się jeszcze zapanować nad przekierowaniem do Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Świdnicy. Zamiast wejść na BIP, czytelnik wraca na stronę miasta. Nie działa również wyszukiwarka i nie wczytały się ikony.
Wyjaśnienia Urzędu Miejskiego, nadesłane przez Magdalenę Dzwonkowską 7 listopada:
W ostatnim czasie część problemów technicznych mogła być spowodowana kwestiami związanymi z pamięcią podręczną przeglądarek i serwera. Znaczne rozmiary cache’a na serwerze mogły powodować wyświetlanie starszych wersji strony lub różnice w działaniu na różnych urządzeniach. Problemy te zostały zidentyfikowane i pracujemy nad ich rozwiązaniem.
Struktura i funkcje strony urzędu nie wymagają rozbudowanych funkcjonalności mobilnych. Nie oznacza to jednak, że ignorujemy potrzeby użytkowników mobilnych – regularnie monitorujemy działanie witryny i w przyszłości planujemy dalszą optymalizację, by zapewnić jak najlepszy komfort przeglądania strony na urządzeniach mobilnych.
Miasto ponosi koszty domeny strony um.swidnica.pl w kwocie 246 zł oraz opłaca hosting strony um.swidnica.pl oraz wielu innych stron jednostek m.in. szkół i przedszkoli. Koszt rocznego wspólnego hostingu to ok. 3000 zł. Za funkcjonowanie strony i jej administrowanie odpowiedzialny jest Wydział Promocji i Kultury, a nie Wydział Obsługi Informatycznej. Urząd Miejski zatrudnia 4 informatyków.
/red./