Strona główna 0_Slider Placki asfaltu w dziurach. Kierowcy mają dość jazdy po Łącznej

Placki asfaltu w dziurach. Kierowcy mają dość jazdy po Łącznej [FOTO]

0

Jest jedną z ważniejszych arterii miasta, łączącą ul. Wrocławską z Esperantystów i wjazdem ul. B. Stęczyńskiego na osiedle Zawiszów, i z całą pewnością przoduje wśród najbardziej dziurawych tras w Świdnicy. Już w czerwcu zarządca ul. Łącznej w Świdnicy wyłonił wykonawcę, ale prace wciąż nie ruszyły. Na razie ktoś próbował, nieskutecznie, zalepić dziury plackami masy bitumicznej. Masa rozpryskuje się spod kół.

Inwestycja na ul. Łącznej, stanowi kolejny etap prac związanych z remontem świdnickiego odcinka drogi wojewódzkiej nr 379, którą zarządza Dolnośląska Służba Dróg i Kolei. W 2021 roku zajęto się fragmentem ulicy Wrocławskiej na odcinku od skrzyżowania z ulicą Wodną do ulicy Łącznej. W ramach tego zadania dokonano wymiany poniemieckiego żeliwnego wodociągu, poprawiono odwodnienie jezdni i ułożono nową nawierzchnię. Na wykonanie prac przeznaczono 600 tys. złotych, z czego prawie 113 tysięcy stanowił wkład Świdnickiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji, a reszta sfinansowana została ze środków Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu.

Kolejna ma być ulica  Łączną. – Celem prac jest poprawa stanu technicznego, poprawa nośności konstrukcji i głośności nawierzchni na odcinku od skrzyżowania z ulicą Wrocławską włącznie do skrzyżowania z drogą krajową nr 35 – wyjaśniają przedstawiciele DSDiK. W ramach zadania przewidziano m.in. sfrezowanie istniejącej nawierzchni, wykonanie nowej podbudowy, ułożenie nowej warstwy wiążącej i ścieralnej, a także poprawienie odwodnienia jezdni.

mat. DSDiK

Drogowa inwestycja pochłonie blisko 1 mln 124 tys. złotych. Realizacją prac zajmie się wyłoniona w przetargu firma Bisek-asfalt, która będzie musiała uporać się z powierzonym zadaniem najpóźniej do 20 grudnia 2024 roku. – Roboty budowlane prowadzone  będą wyłącznie w obszarze istniejącego pasa drogowego. Obecnie trwają konsultacje dotyczące tymczasowej organizacji ruchu – rozważany jest ruch wahadłowy z sygnalizacją świetlną lub wprowadzenie ruchu jednostronnego z objazdem w drugą stronę – wyjaśniali w lipcu drogowcy z DSDiK.

Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu informuje, że wykonawca zadnia, firma Michał Bisek „Bisek Asfalt”, przed rozpoczęciem prac ma obowiązek uzyskać zatwierdzenie projektu tymczasowej organizacji ruchu. W przypadku tej inwestycji organem zatwierdzającym jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która obecnie analizuje przedstawiony jej projekt. Wykonawca przystąpi do robót natychmiast po uzyskaniu pozytywnej decyzji GDDKiA. Termin wydania przedmiotowej decyzji jest niezależny od nas – informują teraz przedstawiciele DSDiK.

– Rozpoczęcie  robót  uzależnione jest  od  otrzymania i wprowadzenia zatwierdzonego Projektu Czasowej Organizacji Ruchu. Złożyliśmy do Marszałka Województwa Dolnośląskiego  opinie  i uzgodnienia od: Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Policji, Urzędu Miejskiego w Świdnicy, Starostwa Powiatowego w Świdnicy. Na dzień dzisiejszy propozycja  Projektu Czasowej Organizacji Ruchu  wraz  z  opiniami  i uzgodnieniami jest  analizowana. Zapewniamy, iż dołożymy  należytej  staranności, aby remont  był  zrealizowany  w sposób  jak najmniej  uciążliwy  dla mieszkańców – na pytanie o termin rozpoczęcia remontu odpowiada inżynier budowy w Bisek-asfalt, Dominik Pietrzykowski.

Z nieoficjalnych informacji wynika, że firma Bisek-asfalt jest w tej chwili zaangażowana w remont dróg powiatowych w Gruszowie i Modlęcinie. W Świdnicy ma się pojawić prawdopodobnie w połowie października.

/red./

Poprzedni artykułZalety podróży autobusem: Jak uczynić podróż komfortową i dostępną
Następny artykuł6 powodów, dla których warto wdrożyć e-learning w firmie