Strona główna 0_Slider Oszuści znów w akcji. 24-latka chciała sprzedać opony, straciła kilkanaście tysięcy złotych

Oszuści znów w akcji. 24-latka chciała sprzedać opony, straciła kilkanaście tysięcy złotych

0

Świdniccy policjanci ponawiają apel o ostrożność oraz rozwagę podczas internetowych transakcji. W ostatnim czasie ofiarą oszustów padła 24-letnia mieszkanka powiatu świdnickiego.

Do funkcjonariuszy świdnickiej komendy zgłosiła się 24-latka, która została oszukana podczas transakcji internetowej. Na jednym z portali ogłoszeniowych kobieta wystawiła opony na sprzedaż za kwotę 800 złotych. Jeszcze tego samego dnia z 24-latką – poprzez popularny komunikator, a nie sam portal sprzedażowy – nieznana jej osoba nawiązała kontakt, udając zainteresowanie wystawionym przedmiotem. Rzekoma kupująca poinformowała, że pieniądze przeleje na konto i sama opłaci kuriera, który w dniu następnym zabierze opony – relacjonuje asp. Magdalena Ząbek z Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy. 24-latka otrzymała następnie wiadomość mailową z odnośnikiem do strony internetowej, za pośrednictwem której miała potwierdzić płatność. Po jej otwarciu kobieta została przekierowana na stronę, na której musiała zalogować się do swojej bankowości internetowej i tak też zrobiła.

W tym momencie oszuści uzyskali dostęp do jej konta. Pojawiła się też informacja o kolejnym etapie weryfikacji, który nastąpi poprzez kontakt pracownika banku. Tak też się stało – po chwili 24-latka odebrała telefon od nieznanej kobiety, która przedstawiła się jako pracownica banku. Rozmówczyni poinformowała, że dokończą teraz proces weryfikacji i w tym celu poprosiła mi.n. o datę ważności karty oraz trzycyfrowy kod karty. Sprzedająca nie podejrzewając jeszcze wtedy oszustwa przekazała te informacje. Następnie rozmówczyni poinformowała, że konieczne jest w ramach weryfikacji podanie jej numerów BLIK. 24-latka wygenerowała trzy takie kody przekazała, a następnie zatwierdziła – opisuje Ząbek. W trakcie tej rozmowy 24-latka zaczęła podejrzewać oszustwo i rozłączyła się. Zadzwoniła też na infolinię banku i tam potwierdziła, że rozmawiała z oszustwami, którzy zdążyli z konta wyprowadzić blisko 12 tysięcy złotych.

Świdniccy policjanci po raz kolejny przypominają, by nie podawać danych dostępowych do swoich kont czy kart. – W przypadku oczekiwania na przelew nie są potrzebne informacje dotyczące PIN-u czy trzycyfrowego kodu znajdującego się na odwrocie karty. Zwracajmy uwagę na podsyłane linki do płatności, które tylko pozornie są wiarygodne. Graficznie strona może wyglądać na oryginalną. Bądźmy ostrożni – to może uratować oszczędności zgromadzone na koncie – apelują.

/KPP Świdnica, opr. mn/

Poprzedni artykułGranty na magazyny energii i instalacje fotowoltaiczne. Świdnicki magistrat zachęca do wypełnienia ankiety
Następny artykuł„Gmina Żarów po 70 latach”. Fotograficzne świętowanie jubileuszu nadania praw miejskich