Strona główna 0_Slider Park Centralny. 7 lat po kosztownej rewitalizacji barierki pokryła rdza

Park Centralny. 7 lat po kosztownej rewitalizacji barierki pokryła rdza [FOTO]

0

W czerwcu 2019 roku do użytku został oddany po inwestycji nazwanej rewitalizacją Park Centralny w Świdnicy. Prace trwały dwa lata i pierwotnie miały kosztować 11 milinów złotych, skończyło się na 19 milionach. Dzisiaj spacerowicze pytają, czy ktoś konserwuje to, co zostało wykonane? Bariery wokół stawu pokryła rdza.

– Wybraliśmy się z rodziną na spacer do Parku Centralnego. Dużym zaskoczeniem było to, co zobaczyliśmy nad stawem. Farba z barierek obłazi, brakuje elementów zabezpieczających przed przedostawaniem się wody do środka metalowych słupków. Jak to tak? Tyle pieniędzy na remont i nikt teraz o to nie dba, żeby jak najdłużej było w dobrym stanie? Za chwilę wszystko się posypie i znów władze będą wydawać nasze pieniądze na wielkie remonty. Czy nie lepiej dbać na bieżąco? – zaalarmowali 22 lipca mieszkańcy Świdnicy.

Rewitalizacja, która objęły cały parkowy teren, ruszyła w 2017 roku. W ramach inwestycji zajęto się oczyszczeniem cieków wodnych, budową fontann, przebudową placu zabaw, ścieżek i kładek dla pieszych, wykonaniem nasadzeń zieleni, a także wyremontowano schody i rozarium. Powstało oświetlenie z ponad 300 lampami i punktami świetlnymi. Według pierwotnych planów, koszt rewitalizacji Parku Centralnego miał wynieść około 11 mln złotych. Ostateczna kwota zbliżyła się do 19 milionów. Odmieniony Park Centralny został oficjalnie oddany w ręce świdniczan 9 czerwca 2019 roku.

23 lipca do Urzędu Miejskiego w Świdnicy skierowaliśmy pytania: Proszę o udzielenie informacji, z jakiego powodu zaledwie 7 lat po zamontowaniu barierki nad stawem w Parku Centralnym są tak zaniedbane i przerdzewiałe? Jak długo obowiązywała gwarancja? Kto ma obowiązek dbać o stan małej architektury? Który wydział w Urzędzie Miejskim jest odpowiedzialny za kontrolowanie stanu Parku Centralnego? Kiedy i na czyj koszt bariery zostaną oczyszczone i naprawione?

Dwa tygodnie później rzeczniczka magistratu Magdalena Dzwonkowska wyjaśniła: Barierki wokół stawu były zamontowane w 2017 roku. Wykonane zostały ze stali i pomalowane dwuwarstwowo farbą podkładową i farbą nawierzchniową. Pomimo zabezpieczenia, po 7 latach eksploatacji, na barierkach pojawiły się ślady korozji. Okres gwarancji upłynął w 2022 roku. Zadanie to nie było planowane w tegorocznym budżecie. Włączone zostanie do planu na 2025 rok.

Rzeczniczka nie odpowiedziała, kto ma obowiązek dbać o stan małej architektury i jaki wydział w urzędzie jest odpowiedzialny za kontrolowanie stanu parku. Ponowiliśmy pytania.

Dzisiaj Magdalena Dzwonkowska wskazała odpowiedzialną komórkę w Urzędzie Miejskim: Wydział Dróg i Infrastruktury Miejskiej.

/red./
fot. mn oraz nadesłane przez czytelnika

Poprzedni artykułIMGW ostrzega przed burzami w regionie
Następny artykułBurkatów zaprasza na kajaki. Rusza wypożyczalnia sprzętów wodnych