Strona główna Artykuł sponsorowany Jak zachować twarz, gdy popełnisz błąd w pracy?

Jak zachować twarz, gdy popełnisz błąd w pracy?

0

Popełniłeś błąd w pracy i nie wiesz, jak powinieneś się zachować w takiej sytuacji? Przede wszystkim nie możesz udawać, że nic się nie stało, niezależnie od rangi pomyłki. Przyznaj się do popełnienia błędu i w miarę możliwości zaproponuj odpowiednie rozwiązanie, aby go naprawić. Dzięki temu zachowasz twarz, nawet jeśli Twoja pomyłka znacząco wpłynęła na terminową realizację całego projektu.

Przyznaj się do swojej pomyłki

Pierwszym etapem postępowania w przypadku popełnienia błędu w pracy jest przyznanie się do winy. Nie należy z tym zwlekać lub oczekiwać, że nikt nie odkryje, kto pomylił się podczas realizacji danego zadania. Jeśli otwarcie powiesz, że ponosisz całą odpowiedzialność za popełniony błąd, z pewnością zyskasz w oczach szefa i współpracowników. Taka postawa sprawi, że będziesz postrzegany jako osoba, która nie próbuje uciec od konsekwencji. Jednocześnie wraz z przyznaniem się do winy musisz wyrazić skruchę. Postaraj się przekonać przełożonego, że taka sytuacja miała charakter incydentalny i więcej się nie powtórzy. Chociaż w przypadku popełnienia poważnego błędu z pewnością nie ominą Cię konsekwencje, sam fakt przyznania się do winy może sprawić, że zostaniesz oceniony jako osoba, która poważnie traktuje swoje obowiązki zawodowe.

Interesuje Cię praca IT? Sprawdź online najnowsze oferty ze swojego regionu!

Wskaż konkretne rozwiązania, aby naprawić swój błąd

Samo przyznanie się do błędu nie wystarczy, aby zachować twarz w oczach szefa – szczególnie jeśli Twoja pomyłka zaważyła na sukcesie całego projektu. W tym przypadku koniecznie musisz opracować konkretne działania, dzięki którym uda Ci się naprawić swoją pomyłkę. Zanim zdecydujesz się na rozmowę z pracodawcą, zastanów się, co dokładnie możesz mu zaproponować. Pamiętaj, że Twoje rozwiązania muszą być możliwe do zrealizowania. Ważne jest również, aby w szybkim czasie odniosły zamierzony skutek. Przykładowo, jeśli z powodu Twojego błędu klient zrezygnował ze współpracy z firmą, postaraj się umówić z nim na spotkanie i dzięki odpowiednim argumentom przekonaj go, aby zmienił decyzję.

Wejdź na Pracuj.pl i poznaj aktualne ogłoszenia z Twojej branży!

Zadbaj o to, aby nie popełniać błędów w przyszłości

Błąd może zdarzyć się każdemu i wyrozumiały pracodawca powinien to zrozumieć. Z myślą o zatarciu złego wrażenia po swojej pomyłce, musisz zadbać o to, by nie popełnić jej w przyszłości. Co możesz zrobić, aby następnym razem zrealizować powierzone Ci zadanie bezbłędnie? Przede wszystkim musisz pamiętać o dokładnym sprawdzeniu wykonanego zlecenia, zanim przekażesz je osobie nadzorującej Twoją pracę. Jest to szczególnie ważne w branży IT, jeśli zajmujesz się na przykład kodowaniem. W tym przypadku musisz bardzo uważnie zweryfikować poprawność kodu – nawet niewielki fragment napisany z błędem może skutkować ponownym rozpoczęciem projektu. Najlepiej sprawdzać wykonaną pracę etapami. Musisz też pamiętać, że ryzyko popełnienia błędu zwiększa się, jeśli nie potrafisz utrzymać koncentracji. Nie możesz zapominać o odpoczynku, a jeżeli powierzone obowiązki są dla Ciebie zbyt dużym obciążeniem, zgłoś ten problem swojemu szefowi.

Podsumowanie

Jeśli zdarzy Ci się popełnić błąd w pracy, nie poddawaj się i spróbuj jak najszybciej naprawić swoją pomyłkę. Pamiętaj, że w tym przypadku szczerość jest priorytetem – otwarta rozmowa z przełożonym i przyznanie się do winy pozwoli Ci zachować twarz. Być może dzięki takiemu zachowaniu popełniony błąd nie wpłynie negatywnie na Twoją pozycję w firmie.

Przeczytaj także: https://blog.theprotocol.it/artykul/clippy-powraca-w-nowej-odslonie-jako-asystent-ai-wspierany-przez-chatgpt

/Artykuł sponsorowany/

Poprzedni artykułMuzyka klasyczna w strzegomskim kamieniołomie. Rozpoczyna się cykl koncertów fortepianowych [PROGRAM]
Następny artykułPowalone drzewa, zerwane linie energetyczne, zalane piwnice. Bilans środowej nawałnicy [FOTO]